Šta nudim, šta ću učiniti za vas, šta želim od vas…
Zvuči jednostavno, ali prava je umjetnost znati ponuditi pravu vrijednost za novac i dobiti taj posao. Zato ćemo proći ova tri kriterija i njihovo značenje:
1) Šta vam nudim…
Primjećujete da prva natuknica ne glasi “Šta znam”. Poslodavca ne zanima šta znate. Zapravo, vaše znanje nema previše veze s time hoćete li odgovarati poslodavcu ili ne.
Naime, prava vrijednost krije se u onome šta možete učiniti za svog poslodavca, bilo da je u pitanju povećanje prodaje, sposobnost privlačenja novih kupaca, porast posjećenosti i sl. Mnogi ljudi griješe jer misle da je njihovo znanje jedino šta se broji. Pritom zaboravljaju da to znanje mora biti stavljeno u funkciju: reci mi šta ćeš učiniti s tim svojim znanjem kako bi pomogao meni?
Vaše radno iskustvo, stepen obrazovanja i slično pritom ne moraju igrati presudnu ulogu. Presudan je vaš stav i jasna predodžba toga što poslodavcu nudite.
2) Šta ću učiniti za vas…
Ovo je zapravo demonstracija vašeg entuzijazma, a odnosi se na ovo radno mjesto. Postoji mnogo načina kako ga izraziti: možete to učiniti već i u molbi za posao ili tokom telefonskog intervjua. Važno je biti pozitivan. Trebala bi vas veseliti ideja da radite taj posao, inače vas poslodavac nema razloga zaposliti.
Koliko god bilo teško zadržati pozitivan stav, imajte na umu da poslodavac ne želi kandidata koji će mu tokom razgovora kukati o teškoj situaciji na tržištu rada. Budite uvjereni da je poslodavac itekako svjestan teške situacije danas, međutim trenutno su mu u fokusu druga pitanja. Npr. kakva ste osoba? Kako ćete se uklopiti među ostale kolege? Jeste li mu simpatičniji od one Dine s kojom je razgovarao prije vas?
Pokažite najbolje od sebe, a ako vam to ne polazi za rukom pokušajte iskoristiti maštu: zamislite da umjesto na razgovor za posao dolazite u firmu na svoj prvi radni dan. Ili, pokušajte zamisliti da niste kandidat za posao već vlasnik firme te da ste s ovim poslodavcem došli pregovarati kao ravnopravan partner o nekom obliku poslovne saradnje. Ukoliko uspijete zamisliti neki od tih scenarija, razgovoru za posao možete pristupiti ležernije, a to samo u prevodu znači da ćete biti onakvi kakvi stvarno jeste: ugodna i pozitivna osoba. Imajte na umu da je vaše loše raspoloženje samo odraz trenutnog stanja i da to niste vi. Prema tome, zbog čega bi vas poslodavac vidio u takvom izdanju?
3) Šta želim od vas…
Tokom razgovora za posao imajte na umu da je važno uvjeriti poslodavca da ste zainteresovani za ovaj posao. Kada dođete u priliku postavljati pitanja, neka ona budu o radnoj poziciji, ali i o sljedećim koracima.
Pritom ne mislimo na pitanje o plati i beneficijama. Budite sigurni da posao nećete dobiti prije nego što porazgovarate i o toj temi, ali dozvolite da je poslodavac sam inicira. Poslodavci vole kandidate pitati kakvu platu očekuju. I upravo ovdje kandidati nerijetko griješe u odgovoru.
Pitanje o plati je delikatno jer nikad ne znate koji je iznos previsok, a koji nerealno nizak za pojmove tog poslodavca. Ipak, jedno je sigurno: nemojte reći da prihvatate bilo kakvu ponudu jer na taj način poslodavcu šaljete poruku da namete inicijative, niste svjesni koliko vrijedite i najgore od svega, pasivni ste što znači da se niti u poslu od vas ne mogu očekivati inicijativa i doprinos.
Jednako tako, nemojte se ‘izvlačiti’ na privatnu porodičnu situaciju. U trenutku kada pokažete ranjivost, bacili ste u vodu sve dobro što ste tokom razgovora za posao pokazali. Nijedan poslodavac ne želi biti vaše privremeno rješenje dok ne naiđe nešto bolje.
Očekujete li pak previše novca iz sličnih razloga (imate kredit, morate uzdržavati porodicu i sl.) efekat će biti isti. Poslodavca vaša privatna situacija ne mora zanimati niti je to kriterij prema kojem se određuje visina plate.
Stoga, kako se ne biste našli u nezgodnoj poziciji i ‘uprskali’ razgovor za posao koji je do ove tačke išao dobrim smjerom, informišite se o plati svog željenog posla kroz razne ankete o visini plata u kompanijama u BiH.
Sažetak:
Poslodavce će uvijek najviše zanimati šta vi možete učiniti za njih. Zapravo ih ne zanima vaša prošlost, osim onog dijela koji pokazuje da ćete i njima donijeti korist. Jednako tako, ne zanimaju ih vaše privatne finansijske konstrukcije i želje već pokušavaju među kandidatima pronaći osobu koja će biti njihov ‘best buy’ tj. pružiti im najbolji omjer kvalitete (vaše sposobnosti) i uloženog (vaša plata).
Ipak, to nisu obeshrabrujuće činjenice. One vam samo pomažu da pojednostavite svoj nastup na razgovoru za posao i pošaljete poslodavcu jednu jasnu poruku: šta možete učiniti za njega. U suštini, sve se svodi na to!
Izvor: Brazen Careerist