Pored posredovanja u zapošljavanju što uključuje i saradnju sa sa poslodavcima, a prije svega savjetodavni rad sa nezaposlenima jedna od zakonskih obaveza JUSZZKS je i profesionalno i karijerno savjetovanje i informisanje učenika osnovih i srednjih škola koje se u pravilu obavlja krajem školske godine na način da zaposleni u JUSZZKS obilaze škole. Zbog velikog obima posla i velikog broja škola odlučeno je da se način rada sa školama promijeni. Organiozovaće se radionice sa školskim pegagozima škola koji će nakon toga na sistematizovan način raditi sa učenicima u svojim školama sa ciljem pružanja podrške za pravilan izbor zanimanja, ali i upoznavanje sa faktorima koje treba sagledati pri tom procesu. Učenici se tom prilikom upoznaju sa potrebama tržišta rada, odnosno zanimanjima koja poslodavci traže i koja će u perspektivi biti tražena.Profesionalno savjetovanje je također edukativno i učenicima pruža znanja kako bi uspješno savladali složene prijelazi unutar obrazovanja s kojima se suočavaju tijekom cijelog života,odnosno, kako mogu odabrati najprikladniji način stjecanja kompetencija i razvijana vještine upravljanja karijerom.
Sa ciljem unapređenja profesionalnog i karijernog savjetovanja, a kako bi se na što je moguće efikasniji način pristupilo mladima potrebno je konstantno uvoditi nove alate u radu što je tema i današnje obuke za zaposlenike JUSZZKS koji će ubuduće koristiti i audio vizuelnu metologiju “Zumiraj zapošljavanje mladih” koja je razvijena kao rezultat zaključaka 6. Foruma o zapošljavanju mladih i podrazumijeva kako usvajanje novih znanja i informacija, tako i motivaciju za dijalog o mnogobrojnim temama o kojima mladi u procesu nastave teško ili nerado progovaraju. Plan je da se na ovaj način obuče zaposlenici JUSZZKS u primjeni metodologije koju će prenijeti pedagozima srednjih škola, a koji imaju obavezu u Kantonu Sarajevo, da sprovode dvije radionice sedmično, te bi prenosom znanja i informacija od strane JUSZZKS pomoglo da se mnogo brže i efikasnije, jer će uključiti sve učenike i učenice. U praksi je poznato da se časovi odjeljenske zajednice na kojima se inače tema karijere i izbor zanimanja, nažalost planiraju na kraju smjene kada su učenici već prilično umorni, i ne shvataju dovoljno ozbiljno diskusiju koju bi pedagozi trebali inicirati sa učenicima. Uvažavajući iskustvo i znanje koje donosi JUSZZKS o tržištu rada i traženim zanimanjima sa jedne strane, te bliskosti i redovnog kontakta koje pedagozi imaju sa učenicima na ovaj način se može doprinijeti kvalitetnijem profesionalnom i karijernom savjetovanju.
Odabir budućeg zanimanja je vrlo važan korak za svaku mladu ženu i muškarca, ali da bi mladi mogli donijeti pravilnu odluku važno je kako se informacije o trenutnom stanju na tržištu rada prenose te je daleko važnije da mladi što je moguće preciznije odrede svoje mogućnosti u skladu sa realnošću kako bi se izbjegla mogućnost da postanu jedna više osoba na evidenciji službi za zapošljavanje.