Certifikacijska kuća TÜV NORD Groupe za sisitem upravljanja kvalitetom prema ISO 9001:2008, 2. decembra 2015. godine obavila je recertifikacijski audit u Javnoj ustanovi „Služba za zapošljavanje Kantona Sarajevo“. U izvještaju auditora naglašeni su pozitivni aspekti sistema kvalitete u smislu uvođenja reformskih poboljšanja odvajanjem evidentičarskog od savjetodavnog rada sa nezaposlenim osobama. Posebno je pohvaljeno uvođenje sistema upravljanja učincima.
Menadžment Službe je iskazao da je u narednom naša misija i vizija je održati postojeći kvalitet, kao i kontinuirano unaprijeđivati usluge primjenom savremenih principa poslovanja i zahtjeva međunarodnog standarda ISO 9001:2008. U skladu sa strateškim opredjeljenjem menadžmenta u toku protele sedmice stručni tim Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo uz tehničku podršku Projekta zapošljavanja mladih nastavljen je rad na izradi Izvještaja o učincima Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo, u toku koje su se raspravljala metodološka pitanja, koja pojašnjavamo u ovom članku.
Efekat opštinskih biroa treba biti da se što više nezaposlenih osoba ponovo integriše na tržište rada, odnosno da pronađe zaposlenje. Strateška namjera u reformi Javnih službi za zapošljavanje (JSZZ) je da posao ne bude uobičajeno obavljanje tehničkih aktivnosti, odnosno pružanje usluga administracije prava za vrijeme nezaposlenosti. Ključni izazov je posredovati u zapošljavanju što je moguće većeg broja nezaposlenih osoba, u što je moguće kraćem roku prije nastupanja dugoročne nezaposlenosti.
Ovo je najznačajniji cilj funkcionisanja JSZZ, za čiju je implementaciju zadužen savjetodavac, ali i sve funkcije podrške (poput aktivnih mjera), koji je zadužen ili odgovoran za sve korake u pružanju usluge nezaposlenoj osobi. S obzirom na ograničene resurse, jako je bitno osigurati da se napori ne usmjere na one osobe koje bi našle novo zaposlenje i bez pružene podrške niti da skromni resursi za savjetovanje ne budu iskorišteni za osobe koje nemaju potreban potencijal za tržište rada ili koje nemaju stvarnog interesa za pronalaženje novog zaposlenja i koje shodno tome i ne mogu biti integrisane.
Zavisno od potencijala osobe, savjetodavac kombinuje različite korake kao što su info seminari, trijaže, izrada plana traženja posla, produbljeno savjetovanje, klubovi za traženje posla, informaciono-motivacioni seminare, programi samozapošljavanja, aktivne mjere (finansiranje zapošljavanja) i saradnja s poslodavcima (prikupljanje oglasa, upućivanje poslodavcu).
Jako je značajno uspostaviti instrumentarij za mjerenje efikasnosti rada JSZZ. Na osnovu praćenja registracija deregistracija nezaposlenih lica se obračunava efikasnost – svaki izvještaj je za period od posljednjih 12 mjeseci – broj odjava u roku od 6 mjeseci, a kako je prikazano na grafikonu ispod. Dakle za četvrti kvartalni izvještaj Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo (izvještaj za 2015.godinu) koriste se podaci od januara do decembra 2015.godine, dok će prvi kvartalni izvještaj za 2016.godinu obuhvatiti podatke od aprila 2015.godine do marta 2016.godine, itd.
Za svaki mjesec se za posljednjih 12 mjeseci obračunava koliko se novih slučajeva prijavilo u tom mjesecu. To je imenilac indikatora. Za šestomjesečni indikator se kao brojilac unosi broj onih slučajeva koji su u roku od maksimalno šest mjeseci nakon prijave odjavljeni, a pri čemu se prihvataju samo odjave koje su željeni ishodi, poput zaposlenja, samozaposlenja, itd. Efikasnost se izračunava po sljedećoj formuli:
UO – udio odjavljenih u periodu od 6 mjeseci
X – broj odjava u odabranom roku od prijave,
Y – broj prijava unutar mjeseca,
1, 2, 3, n – mjesec prijave na evidenciju,
Posmatrani rok odjave može biti u roku od 6, 12, 18, 24, ali je strateškom odlukom menadžmenta Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo taj rok 6 mjeseci.
Očekuje se da će Izvještaj o učincima Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo za 2015.godinu biti završen i prezentovan šefovima biroa i menadmentu službe, te zaintesovanoj javnosti u narednih 15 dana.