Search

YEP lokalne inicijative: rezultati ostvareni u Gradišci

YEP tim posjetio je 21.01.2015, partnersko udruženje Most iz Gradiške, koje u skopu YEP programa lokalnih inicijativa implementira projekat „SPAZaM – Socijalnim preduzetništvom do aktivnog zapošljavanja mladih“. Obzirom da projektni period ističe 31.01.2015. godine, ovu posjetu smo iskoristili za sumiranje rezultata i lekcija naučenih u toku realizacije.

Najveći broj projektnih aktivnosti je realizovan u skladu sa planiranom dinamikom:

  • Uspostavljena je saradnja sa Klubom za traženje posla Gradiška u motivisanju i selekciji korisnika projekta (nezaposlenih mladih);
  • Odabrana grupa mladih (32) obučena je za rad u tekstilnoj industriji;
  • Registrovano je socijalno preduzeće „FG Grupa“ u 100% vlasništvu udruženja Most;
  • Formiran i na tržište BiH plasiran brand odjeće za mlade „Funky Guerrilla“;
  • Uspostavljeni su kanali prodaje (web shop);

Pomenute aktivnosti omogućile su postizanje rezultata predviđenih projektnim dokumentom:

  • Povećana zapošljivost 32 mladih kroz stručnu obuku;
  • Uposleno 12 mladih: 4 u socijalnom preduzeću i 8 kod drugih poslodavaca;
  • Postignuta održivost socijalnog preduzeća i osigurani uslovi za njegov dalji rast: u periodu od osnivanja preduzeća (01.09.2014) do kraja 2014. godine, preduzeće posluje pozitivno – prihodi od prodaje jednaki su ili veći od ostvarenih troškova.

DSC_0489

Model socijalnog preduzetništva razvijen u toku projekta prepoznat je i od strane drugih aktera. Kao rezultat, Most je pozvan da predstavi svoj rad na Evropskom forumu o socijalnom preduzetništvu (European Social Entrepreneurship Forum 2015) koji će se u organizaciji Garmin Social Laba održati u Oslu, 19.03.2015. godine.

Jedini aspekt projekta u kojem partner još uvijek radi na postizanju rezultata je formiranje opštinskog Savjeta za zapošljavanje mladih koji ima za cilj kontinuirano obezbjeđenje sredstava u loklanom budžetu za omladinsko preduzetništvo. U ovu svrhu, Most koordinira aktivnosti sa još jednim YEP partnerom, Institutom za razvoj mladih KULT iz Sarajeva. Nažalost, ova aktivnost kasni, prvenstveno zbog toga što je projekat implementiran u toku izborne godine što je rezultiralo slabijom dostupnošću opštinskih zvaničnika, personalnim promjenama u opštinskim strukturama i potrebom za dodatnim konsultacijama i zagovaračkim aktivnostima.

Iako je do kraja implementacije projekta ostalo još 8 dana, vidljivo je da je ključni rezultat koji je YEP očekivao od partnera postignut: socijalno preduzeće nije zamišljeno i uspostavljeno kao jednokratna projektna aktivnost koja će se ugasiti ili stagnirati nakon isteka projektnog perioda, već kao strateška aktivnost koju će organizacija nastaviti širiti i unapređivati neovisno od prisutnosti donatora i dostupnosti sredstava iz ovog izvora:

  • Trenutno Most/FG Grupa je u pregovorima sa firmom „Bubsi Beba“ o zajedničkom otvaranju prodajnog objekta (prodavnice) u centru Banja Luke. Od ovog objekta očekuje se značajan uticaj na plasman proizvoda;
  • Pored ciljne grupe mladih na koje se fokusirao u realizaciji inicijalnih aktivnosti: nezaposleni mladi (do 30 godina) koji se nalaze na evidenciji službe za zapošljavanje (Kluba za traženje posla Gradiška), Most aktivno radi na mobiliziranju Romske populacije. Uz podršku Fonda otvoreno društvo BiH, stvorena je mogućnost za obučavanje mladih Roma po istoj metodologiji korištnoj u inicijalnom projektu – i njihovo zapošljavanje po završetku obuke. Kroz saradnju sa Klubom za traženje posla, Udruženjem Roma i Centrom za socijalni rad, Most trenutno radi na motivisanju ove populacije i njihovo uključivanje u profesionalnu obuku.
  • Klub za traženje posla je identificiran kao ključni partner i u aktivnostima podržanim od strane Ambasade Sjedinjenih Američkih Država, a koje se odnose na radionice za mlade na temu izrade biznis planova.
  • Funky Guerrilla trenutno radi na razvoju kataloga za posebne usluge: proizvodnju različitih vrsta promotivnih materijala. Do sada, FG je proizvela torbe koje su distribuirane na 6. Forumu o zapošljavanju mladih, Promotivne kravate #prevencijaNASILJA za udruženje Kult i majice i dukseve za udruženje Milenijum iz Srpca. Širenjem ovog dijela svog proizvodnog programa Most očekuje da dodatno osigura održivost.
  • Pored direktno zaposlenih na puno radno vrijeme, Funky Guerrilla omogućila je priliku za profesionalni rast kroz povremene angažmane i drugim mladim kreativcima iz lokalne zajednice: dva mlada dizajnera/ice iz Gradiške: Marko Potkozarac i Sanja Šipragić dizajnirali su dvije kolekcije Funky Guerrilla odjeće a razvoj web shopa također je povjeren lokalnim mladim snagama. Razvoj naredne (proljetne) kolekcije treba započeti uskoro. Dizajner/ica još nije odabran/a ali će i ovaj put priliku za promociju dobiti neko iz lokalne zajednice.

Druge objave u kategoriji