Израда Економске политике Републике Српске за 2015. годину предвиђена је Програмом рада Народне скупштине Републике Српске за 2014. годину („Службени гласник Републике Српске“, број 17/14) и представља документ који дефинише циљеве економске политике и основне секторске политике Владе Републике Српске у 2015. години. Уједно, сагледава макроекономска кретања у међународном окружењу и Републици Српској, њихов међусобни утицај, те даје пројекције макроекономских показатеља за идућу годину. У изради Економске политике учествују сва министарства и институције Републике Српске у складу са својим ресорним надлежностима, док Министарство финансија има улогу да усклађује поједине политике са могућношћу њиховог финансирања и формално је предлаже Влади, а Влада Народној скупштини Републике Српске. При изради Економске политике за 2015. годину, узети су у обзир важећи законски, подзаконски и други акти, постојеће политике, те њихове извјесне измјене, одлуке институција Републике Српске, институција БиХ, као и договори са међународним финансијским институцијама.
Један од значајних приоритета Економске политике је реформа тржишта рада и побољшање економског и социјалног положаја радника. У области рада и запошљавања, Влада Републике Српске ће дијалогом и сарадњом са социјалним партнерима радити на стварању повољног амбијента за привређивање, унапређивање колективног преговарања, остваривање и заштиту права запослених конвенционалним и алтернативним методама рјешавања спорова. Влада ће се наводи у Економској политици борити за свако радно мјесто програмима подршке привреди или креативнијим програмима запошљавања, да би средства намијењена за ову сврху имала јасно прецизиран циљ, а резултати давања имали мјерљив учинак. Уједно, Влада ће у сарадњи са Савезом синдиката Републике Српске и Унијом удружења послодаваца Републике Српске активно радити на повећању најниже плате, с циљем побољшања економског и социјалног положаја радника.
Када говори о реформама на тржишту рада Влада се обавезала да изврши реформисање и иновирање правног оквира уређења области рада. Израдићемо и нови Закон о државним службеницима, да би се постигла већа ефикасност и одговорност администрације, али и већа флексибилност, између oсталог, и када је ријеч о премјештају и мобилности радне снаге. Увешћемо и институт бруто плате у одговарајућу законску регулативу, да би мотивисали и подстакли раднике да се брину за своју бруто плату, односно да буду заинтересовани и за уплату доприноса, јер ће им то бити основица за обрачун пензије, када испуне услове за пензионисање.
У циљу утврђивања реалне понуде радне снаге на тржишту рада, Економска политика предвиђа вођење евиденције незапослених лица из Завода за запошљавање Републике Српске, који су на евиденцији због здравственог осигурања, воде у Фонду здравственог осигурања, јер не чине активну понуду радне снаге. Ово је посебно значајно како би се омогућио квалитетнији рад са незапосленим особама које заистра траже запослење, а за ову реформу се залаже и Пројекат запошљавања младих у склопу активности унапрјеђења савјетодавне функције Завода за запошљавање.
У складу са Споразумом о специјалним и паралелним везама са Републиком Србијом радиће се на међусобном признавању лиценци из области грађевинарства и просторног планирања, чиме ће се створити услови за рад стручњака из Републике Српске на територији Србије, што ће такођер допринијети мобилности радне снаге, а тиме потенцијално утицати и на смањење стопе незапослености.