Canberra je pokrenula veoma inovativnu kampanju čiji cilj je bio potaknuti stvaranje radnih mjesta, a cijela australska nacija odgovorila je na kampanju s velikim entuzijazmom.
Projekt “Jobs 2014”
Projekt pod nazivom “Jobs 2014” je za cilj imao stvoriti 30.000 radnih mjesta u samo osam tjedana, a koja bi bila rezervirana za australske građane. Canberra je upravljanje projektom prepustila kvartovima i lokalnim zajednicama, prebacujući veći dio provedbe na mikro razinu.
Rezultati koje je projekt pokazao u kolovozu zapanjujući su. Preko 121.000 novih radnih mjesta, što će reći skoro 4.000 novih radnih mjesta dnevno. Iznenađujući rezultati projekta toliko su nevjerojatni da su mnogi isprva pomislili kako se radi o grešci.
Prednost australskim državljanima
Australska vlada je krajem lipnja zatražila od svih poslodavaca da, ovisno o mogućnostima, nađu načina da stvore prostora za mlade Australce. Nekoliko sati rada dnevno, sezonski poslovi ili poslovi na određeno, poanta je bila u stvaranju impulsa koji će pokrenuti tržište rada.
Vlasnici firma, ureda, diskoteka, kina, trgovina, škola, dvorana, restorana i ostalih objekata učinili su ono što je vlada tražila od njih, a rezultati su odmah uslijedili.
Kritičari napadaju “privid uspjeha”
Mnogi kritičari napali su rezultate kojima se australske vlasti hvale, ističući kako se radi o procjenama koje se baziraju na radnim mjestima pod navodnicima. Iz Canberre odgovaraju kako je skoro trećina “redovne” australske radne snage upogonjena u “part-time” poslovima te kako se fleksibilnost takvog radnog vremena među Australcima često naglašava kao veliki plus.