„Europska unija planira uložiti milijardu eura tokom sljedećih pet godina u razvoj i povezivanje prometne i energetske infrastrukture u regiji Zapadnog Balkana, što vodi do daljnje integracije s zemljama članicama Europske unije“, istakao je otpravnik poslova Delegacije Europske unije u Bosni i Hercegovini, dr. Renzo Daviddi, na sastanku s ministrom komunikacija i prometa BiH Slavkom Matanovićem, ministrom prometa i komunikacija RS Neđom Trninićem, te predstavnicima Vijeća ministara BiH, Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Ministarstva prometa i komunikacija FBiH i Ministarstva energije, rudarstva i industrije FBiH.
Na sastanku održanom u sjedištu Delegacije Europske unije u Sarajevu, dr. Daviddi je podsjetio da je u posljednjih nekoliko godina Europska unija dala veću važnost povezivanju građana i poslovnih subjekata širom Europe u cilju promocije održivog privrednog rasta. Dodao je da je Samit o Zapadnom Balkanu, koji je održan u augustu prošle godine u Berlinu, dodatno osnažio napore na unaprjeđenju povezivanja sa zemljama Zapadnog Balkana.
Kao što je najavio povjerenik Hahn u Prištini, 25. marta 2015. godine, prvi korak podrazumijeva više od 100 miliona eura sredstava u okviru IPA II fondova, koji će biti dostupni za sve zemlje, zajedno s kreditima za finansiranje iz europskih finansijskih institucija. Za korištenje ovih sredstava, zemlje u regiji trebaju prvo usaglasiti osnovnu mrežu prometne infrastrukture za regiju. Na sastanku ministara u Prištini postignut je načelni dogovor, koji trebaju formalno potvrditi premijeri iz regije 21. aprila u Bruxellesu. Sljedeći korak su dogovori o konkretnim prioritetima za ulaganja u oblasti transporta i energetike.
Svaka od zemalja, uključujući Bosnu i Hercegovinu, morat će pažljivo odabrati prioritete i istražiti sve moguće izvore finansiranja. U tom kontekstu, potrebno je uspostaviti funkcionalni Investicijski odbor na državnoj razini, koji okuplja predstavnike svih relevantnih ministarstava i finansijskih partnera. Investicijski odbor će morati uspostaviti sektorski mehanizam upravljanja projektima, odnosno sveobuhvatni mehanizam planiranja i finansiranja, a koji obuhvaća najvažnije investicijske projekte za finansiranje u zemlji. Kredibilne sektorske strategije i sektorski mehanizam upravljanja projektima, kao i regulatorni okvir u skladu sa zahtjevima EU-a, ključni su i kao takvi, predstavljaju preduslov za pristup sredstvima Europske unije.
„Ovo predstavlja realnu šansu za BiH da značajno unaprijedi svoje sektore transporta i energetike. Značajnu pomoć EU mora pratiti i snažan prioritet dat naporima u BiH, koji mogu dovesti do jačanja ukupne konkurentnosti, ekonomskog rasta, otvaranja novih radnih mjesta i istinskog poboljšanja života građana u BiH. Kao takva, Agenda povezivanja je u cijelosti komplementarna sa Sporazumom za rast i zapošljavanje, na čiju primjenu su se vlasti obavezale“, naglasio je dr. Daviddi, zaključivši: „Sada je na BiH da bez odlaganja ispuni uslove koji osiguravaju pristup fondovima EU“.
(Izvor: europa.ba)