Hrvatski zavod za zapošljavanje (HZZ) predstavio je 8.7.2014.godine u Zagrebu projekt „Novi pristupi HZZ-a u pružanju usluga klijentima“, vrijedan 1,05 milijuna eura. Cilj projekta koji je sufinanciran sredstvima Europskog socijalnog fonda je unaprijediti kapacitete HZZ-a u pružanju usluga klijentima na području posredovanja i priprema za zapošljavanje.
Europski socijalni fond je posvećen promicanju zapošljavanja u EU-u te pomaže zemljama članicama da europskom radništvu i poduzećima osiguraju bolju pripremljenost i osposobljenost za suočavanje s novim globalnim izazovima.
“Smisao projekta je poboljšati kvalitetu usluga koje Zavod pruža, ne samo povećanjem efikasnosti, nego i uvođenjem novih načine i kanala pružanja usluga”, rekla je Ankica Paun Jarallah, ravnateljica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Pojasnila je da je s jedne strane riječ o poboljšanju usluga koje su usmjerene prema poslodavcima, a s druge na usluge savjetovanja posloprimaca.
“Do sada je fokus komunikacije bio licem u lice, dakle dolazak na zavod, a ubuduće ćemo se orijentirati na mlađe korisnike, internet generaciju koja koristi nove tehnologije”, dodala je Paun Jarallah. Uvodi se, između ostaloga, usluga e-savjetovanja, a većina usluga bit će dostupna od kuće preko interneta.
Pete Woods, Saša Niklanovič, Don Bruce i Mladen Vojković |
Poslodavac će, na primjer, uz posredovanje HZZ-a s korisnikom zavoda moći kontaktirati Skypeom. Model je već testiran, u HZZ-u su zadovoljni i sada ga uvode u sustav.
Sadržaj, ciljeve i aktivnosti projekta predstavio je voditelj projektnog tima Don Bruce s trojicom stručnjaka iz tima – Mladenom Vojkovićem, Sašom Niklanovičem i Peteom Woodsom.
Projekt se sastoji od tri komponente usmjerene na ostvarivanje sljedećih rezultata: povećati kapacitet HZZ-a u pružanju bolje prilagođenih i ciljanih usluga za poslodavce, razviti model usluga e-savjetovanja za klijente HZZ-a te razviti novi paket mjera aktivne politike zapošljavanja usmjerenih na dugotrajno nezaposlene i poboljšati postojeći sustav provedbe i upravljanja mjerama aktivne politike zapošljavanja.
Provodi ga konzorcij predvođen tvrtkom WYG International Limited u suradnji s tvrtkama ÖSB Consulting Gmbh i WYG Savjetovanje d.o.o.
Projekt traje od ožujka 2014. do svibnja 2015. te će za vrijeme tih 14 mjeseci projektni tim blisko surađivati s HZZ-om, kao i s klijentima i partnerima HZZ-a kako bi se utvrdili nedostaci u pružanju usluga, razvila inovativna rješenja za poboljšanje učinkovitosti i postigla izvrsnost u kvaliteti usluga.
Pomoćnica ministra rada i mirovinskoga sustava Tatjana Dalić istaknula je da je projekt dio izvršavanja akcijskog plana koji smo dobili od EU. “Moramo više raditi s mladima dok su u prvoj fazi razvoja karijere, dok se školuju, a projekt e-savjetovanja će unaprijediti taj dio priče. Također će se unaprijediti praćenje učinaka, posebno u kategoriji dugotrajno nezaposlenih osoba”, dodale je Tatjana Dalić te zaključila kako „kvalitetnije posredovanje rezultira i boljim zapošljavanjem”.
Osim Hrvatskog zavoda za zapošljavanje koji je glavni korisnik, interes od projekta trebali bi imati i neke druge institucije kao što su Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, predstavnici poslodavaca, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska udruga poslodavaca, sindikati te tvrtke i institucije koje se bave razvojem ljudskih potencijala i pružanjem usluga vezanih uz tržište rada.
Projekat zapošljavanja mladih u sklopu svojih aktivnosti na unapređenju usluga koje javne službe za zapošljavanje pružaju svojim klijentima razvio e-biro, moderni online alat koji je razvijen u skladu sa najnovijim trendovima u radu evropskih pa i svjetskih praksi u radu sa nezaposlenima. Alat je dostupan na www.berzarada.ba. Iako se e-biro još uvijek ne koristi u radu sa nezaposlenima, tenutno je aplikacija dostupna savjetodavcima u dva ogledna biroa koje je YEP uspostavio u Doboju i Novom Sarajevu, ali je namjera da se korištenje ovog alata proširi i na ostale službe u BiH-a putem ugrađivanja principa u IT sisteme koji se razvijaju za RS i FBiH. O novim kanalima komunikacije YEP je razvio i policy dokument.