Search

Plant d.o.o. Živinice angažovao dva nezaposlena lica na uzgoju kornišona

Plant d.o.o. je kompanija iz Živinica koja posjeduje dva staklenika površine 1.056 4.540 m² na lokalitetu ispred Termoelektrane Tuzla Pored staklenika nalaze se i dva prateća objekta ukupne površine 220 m² i šest plastenika ukupne površine 1.200 m². Osnovna namjena staklenika je proizvodnja sadnica svih vrsta povrća za zaštićeni prostor (za plasteničku proizvodnju) i za otvoreno polje. Osim sadnica povrća, proizvode se i sadnice jagode (Plant uvozi i godišnje plasira oko 700.000 sadnica jagode, te je u 2014. godini krenula i eksperimentalna proizvodnja kontejnerskih sadnica jagode). Van sezone se u plastenicima proizvodi, kako bi se istražili i provjerili novi hibridi i sorte raznih sjemenskih.

Plant je vodeći dobavljač za presadnice (rasad) krastavca za sve postojeće organizatore proizvodnje povrća i sadnica jagode. Plant se ističe i u aktivnostima savjetodavnih usluga u regionu. Plant d.o.o. je pobjednik Best Buy Award Agriculture istraživanja koje je provedeno u februaru 2015. godine za 2015./2016. godinu, Švicarske kuće ICERTIAS sa sjedištem u Cirihu.[1]

U cilju povećanja broja individualnih proizvođača kornišona Plant je zaposlio 10 novih zaposlenika na iznajmljenoj parceli Veliko topličko polje u Živinicama. Planirano trajanje radnog angažmana za 10 novih uposlenika je od 15.6.-15.10.2015. godine. Kako se u okolnim selima stanovništvo bavi uzgojem krastravaca očekujemo da će se u okviru radnog angažmana u okviru Plant d.o.o. mlade osobe obučiti, te da će nakon toga proizvodnju nastaviti samostalno na svojim privatnim parcelama uz podršku Plant d.o.o. i garantovan otkup proizvedenih poljoprivrednih proizvoda. Kako bi se ovaj cilj ostvario Plant d.o.o. novim zaposlenicima pruža punu podršku u radu te ih obučava na sljedećim aktivnostima u proizvodnji krastavaca:

  • Primjena agro-tehničkih mjera u proizvodnji (okopavanje, orezivanje, navođenje vriježa na mrežu isl),
  • Primjena mjera zaštite usjeva od bolesti i štetnika,
  • Aktivnosti na berbi i klasiranju plodova krastavca

Iako je namjera bila da sve angažovane osobe budu sa evidencije živiničkog biroa, na žalost samo su dva zainteresovana lica ispunjavala taj kriterij. Nadamo se da će ubuduće biro i klubovi za traženje posla nastaviti da budu ključna mjesta za pružanje informacija nezaposlenim licima, te njihovo savjetovanje kako do zaposlenja. Zbog promjena na tržištu rada zaposlenje danas mora biti posmatrano na jedan novi način, jer prilike postaju drugačije od onih kako smo ih posmatrali prije 10 ili 30 godina u bivšem sistemu.

Plant d.o.o. dobija podršku švajcarskog projekta Market Makers, dok se uvezivanje sa Službom za zapošljavanje vrši uz podršku također švicarskog Projekta zapošljavanja mladih (YEP).

 

[1] ICERTIAS – International Certification Association GmbH – ima za cilj da se dobije uvid u iskustvo i percepciju stanovnika o proizvodima i uslugama te proizvođačima i trgovcima za koje se smatra da daju najbolji omjer cijene i kvalitete (tzv. best buy) na lokalnom tržištu u području poljoprivrede. Istraživanje putem web ankete se provodi metodom CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). Uzorak je obuhvatio 1.200 ispitanika preko interneta i to samostalnih poljoprivrednika, farmera, agronoma, sa cjelokupnog područja Bosne i Hercegovine.

 

Druge objave u kategoriji