Search

Priprema za implementaciju “Reformskog paketa” u Službi za zapošljavanje Bosanko-podrinjskog kantona

Projekat zapošljavanja mladih (YEP) je uz podršku Vlade Švajcarske u protekle dvije godine radio na unaprjeđenju efikasnosti J.U. Zavod za zapošljavanje Republike Srpske i J.U. Služba za zapošljavanje Kantona Sarajevo. U toku tog procesa razvijena su dva Ogledna biroa u kojima su se testirale nove procedure rada, koje uključuju efikasnije administrativne procedure i savjetodavni rad sa nezaposlenima, te je razvijen savremeni sistem za upravljanje učinicima. Prošle godine je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o radu Javne ustanove „Služba za zapošljavanje Kantona Sarajevo“ Sarajevo. To je bio veliki korak u reformi službe kojim su se ozakonile reforme testirane u Oglednom birou Novo Sarajevo, koji je u isto vrijeme postao i najefikasniji biro u cijeloj JUSZZKS. Slične promjene su se desile i u i J.U. Zavod za zapošljavanje Republike Srpske, pa je odgovarajućim aktima utvrđena savjetodavna i evidentičarska funkcija, a efikasnost institucije je počela da kontinuirano raste.

Projekat je uz podršku Vlade Švajcarske je razvio “Reformski paket”, te je ponuđeno svim zainteresovanim službama da se pridruže ovoj reformi. Zbog velikog interesa podrška će biti pružena za četiri službe, a “Refomski paket” iz Sarajeva ide u tuzlanski, zeničko-dobojski, bosansko-podrinjski i hercegovačko-neretvanjski kanton.

Služba za zapošljavanje bosansko-podrinjskog kantona, predovđena direktoricom Naijom Hodo, je prva služba koja je iskazala interes za reforme, pa u njoj kreće šiernje “Reformskog paketa”, a danas je ovu službu posjetio tim YEP stručnjaka, među kojima i bivša direktorica slovenačkog zavoda za zapošljavanje Zdenka Kovač.

Osnovni zadatak ove faze je detaljna analiza faktora koji se odnose na okruženje, tržište, klijente, i prije svega samo službu za zapošljavanje, odnosno internu organizaciju. Danas su angažovani stručnjanci bili fokusirani na organizacionu analizu skupa aktivnosti i procesa službe, sa ciljem da se poboljša efikasnosti smanje troškovi, i na taj način stekne konkurentska prednost. Sve aktivnosti se posmatraju u procesu ili lancu stvaranja vrednosti koja je namjnjena klijentima – nezaposlenim licima ili poslodavcima. Sve aktivnosti u službi podijeljene su u dvije osnovne grupe: Primarne aktivnosti (savjetovanje, posredovanje, ostvarivanje prava) i aktivnosti za podršku. Funkcionalnom analizom je omogućeno da se detaljno istraže i analiziraju osnovne poslevne funkcije u službi  i time utvrde mogućnosti organizacije da definiše i realizuje određene strategije koje dovode do željenog rasta i razvoja.

 

Druge objave u kategoriji