Jučer je u Brčkom, na sjednici Upravnog odbora usvojeno Uputstvo za rad Zavoda za zapošljavanje Brčko distrikta BiH/Sektora za posredovanje, a na kojem je prethodnih mjeseci radila Radna grupa u čijem su sastavu zaposlenici Zavoda te zaposlenici GOPA/Projekta zapošljavanja mladih. Uputstvo predstavlja proceduru za organizaciju i sprovođenje novih metoda rada sa korisnicima usluga.
Novi organizacijski model, koji odražava novi model rada, s klijentima uspostavlja “preduzetan Zavod za zapošljavanje Brčko distrikt BiH“ koji je fokusiran na krajnje rezultate svojih aktivnosti i svoje korisnike. Korisnici usluga Zavoda (poslodavci i nezaposlene osobe) se prvi put definiraju kao “klijenti”, kojima treba dati mogućnost da uz savjetodavnu stručnu pomoć kreiraju uslugu koja im je neophodna kako bi na kraju ostvarili cilj – zaposlenje. Za povećanje zapošljivosti i zapošljavanja nezaposlenih potrebno je unaprijediti saradnju s poslodavcima i poboljšati pristup nezaposlenih u aktivnim mjerama zapošljavanja. Novi organizacijski model podrazumijeva kadrovsko jačanje Zavoda i određivanje minimalnih kadrovskih standarda (tj. s koliko osoba treba raditi jedan savjetodavac).
Akcent cijele reforme je na postizanju boljih učinaka i unapređenju kvaliteta usluga. Predloženi novi model organizacije rada s klijentima zasnovan je na stvarnom stanju na tržištu rada, broju klijenata, njihovim očekivanjima i ponašanju, ali i zakonodavnom okviru i praksama razvijenih javnih službi za zapošljavanje u Evropskoj uniji. Kako bi se sve ove važne karakteristike usvojile, sistem je razvijen na četiri osnovna principa:
- postavljanje mjerljivih ciljeva Zavoda, u skladu s institucionalnim mandatom,
- reinžinjering procesa kako bi se ciljevi mogli ostvariti,
- kreiranje konkurentskih uvjeta s ciljem podizanja efikasnosti,
- praćenje efikasnosti i kvaliteta usluga kroz analizu raspoloživih podataka i stavova klijenata.
U proteklom periodu Projekat zapošljavanja mladih je za Zavod za zapošljavanje u Brčkom napravio značajan iskorak uvođenjem novog informacionog sistema – aplikacije za evidenciju nezaposlenih i rad sa poslodavcima, a koja će podržati sve nove metode rada sa klijentima, kao što je npr. izrada i praćenje Individualnog plana zapošljavanja. Zaposlenici Zavoda su uspješno prošli Uvodnu obuku ovog mjeseca i stekli osnovne kompetencije za provođenje novog modela rada, ali će uz pomoć stručnjaka iz Projekta kroz supervizijske radionice dobiti priliku da razgovaraju o izazovima i metodama rada sa nezaposlenima.
Iz ugla Projekta zapošljavanja mladih ovim je završeno formalno priznanje svih novih metoda rada u službama sa kojima YEP radi, te je postavljen temelj da se radi na implementaciji na terenu.
Foto: Predstavljanje principa Reformskog paketa svim zaposlenicima ZZZBD