Generalni direktor Nacionalne službe za zapošljavanje Republike Albanije, g. Artur Mickaj danas je bio domaćin sastanka sa rukovodiocem Projekta zapošljavanja mladih dr Rankom Markušem u Tirani.
Tokom sastanka rukovodilac YEP-a je predstavio iskustva u provođenju sveobuhvatne reforme koju YEP, uz podršku Vlade Švajcarske, provodi u Javnim službama za zapošljavanje – pet kantonalnih JSZZ, Zavodu za zapošljavanje Brčko distrikta i Zavodu za zapošljavanje Republike Srpske. Također, ovo je bila prilika i da kolege iz Albanije predstave reformu koja se u zemlji provodi od 2014.g. kada je Ministarstvo socijalne skrbi i mladih Albanije definisalo Strategiju za zapošljavanje i obuke 2014-2025 kojom se nastoji riješiti pitanje visoke stope nezaposlenosti naročito kada su u pitanju mlade osobe.
Od 2014.g. Nacionalna služba Albanije je, u skladu sa Strategijom za zapošljavanje i obuke (2014 -2025), započela aktivnosti na reformi službe te je tada prvo otvoren biro u Tirani, a nakon njega vrlo brzo i u Draču, koji su rekonstruisani na način da prostorno odgovore na potrebe rada sa klijentima prema novom modelu koji podrazumijeva pružanje bržih i efikasnih administrativnih usluga, ali i da osigura uvođenje savjetodavnih usluga. Namjera Vlade Albanije je bila da Nacionalna služba za zapošljavanje postane instrument putem koje se provodi više nacionalnih politika i strategija. Uspostava Biroa za zapošljavanje u Draču kao Oglednog biroa, bila je rezultat saradnje i interakcije lokalnih vlasti, privatnih kompanija i udruženja poslodavaca koji su zapravo bili oni koji su postavili standarde novog modela rada u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje. Ono što razvoj modela Nacionalne službe za zapošljavanje čini drugačijim u odnosu na modernizaciju službi u nekim drugim zemljama, jeste da je u njegovom razvoju i implementaciji pored zaposlenika službe, aktivno učestvovala Asocijacije poslodavaca i njihov predsjednik koji su vlastitim zalaganjem uključili i veliki broj sudionika iz privatnog sektora. Oni su pored prijedloga za unapređenje, pružili i finansijsku podršku koja je osigurala da se proces završi bez nepotrebnih proceduralnih odlaganja.
Novi model rada podrazumijeva standardizovane usluge za poslodavce i nezaposlene i pruža priliku da se putem biroa prije svega osigura kvalitetno informisanje ne samo o dostupnim radnim mjestima – za tražioce zaposlenja i o mogućim odgovarajućim kandidatima za poslodavce, nego i o obukama, prekvalifikacijama i dokvalifikacijama putem novih mehanizama u procesima savjetovanja i zapošljavanja od čega treba da imaju benefite i nezaposleni i poslodavci. Za ovakav pristup osigurana je adekvatna podrška udruženja poslodavaca te lokalnih vlasti jer se u svakom slučaju željela osigurati trenspartentnost u procesu zapošljavanja te pravo da svi tažioci zaposlenja dobiju priliku da apliciraju na otvorene pozicije bilo da su one oglašene u javnom ili privatnom sektoru.
Implementacija ovakvog pristupa u svim većim gradovima u zemlji, ili bar u onima koji su regionalni centri, daje priliku građanima, poslodavcima ali i Vladi da stvori širu platformu gdje će i privatne kompanije dobiti ulogu socijalnog faktora, kako bi se osiguralo da se na tržištu rada prevaziđu slabosti koje se mogu posmatrati sa tri aspekta, kao instrument za borbu protiv siromaštva, instrument za aktivaciju ljudskih resursa i za razvoj tržišta rada kao takvog. Za nezaposlene je novim pristupom u radu biroa, pored toga što se osigurava ostvarivanje prava i mogućnost posredovanja u zapošljavanju, osigurana prilagođena individualna podrška.