Search

Trudimo se da zapošljavamo iskrene i motivisane kandidate, HR menadžerica UniCredit banke Srbija

Ukoliko ste ambiciozni i cilj vam je da radite u banci, budite u startu spremni i da se prilagodite nepisanim poslovnim pravilima koja važe u ovom svetu. Nisu teška, ali određene standarde i veštine, svako ko želi ovaj posao, ipak mora da isprati. “Halo oglasi / Posao” pitali su za vas direktorku Direkcije ljudskih resursa Unikredit banke Srbija Ivanu Ivić, da precizira koji kandidat je idealan za ovu banku, budući da je reč o jednoj od najvećih i najuspešnijih na srpskom tržištu, te kako se u njoj i zaposliti.

HO: Kakva osoba je idealni radnik za vašu banku?

II: Ukratko: obrazovan, motivisan i fleksibilan. Bankarski sektor je izuzetno dinamičan i raznolik, zahteva različite veštine. Zato je veoma bitno da zaposleni može da isprati sve aktivnosti i da se vrlo brzo prilagodi različitim scenarijima poslovanja.

HO: Šta biste savetovali kandidatima koji žele da se zaposle u Unikredit banci?

II: Moj prvi savet je da naročito obrate pažnju na pisanje radne biografije, jer mi prvi utisak o kandidatu i stičemo na osnovu toga. Ukoliko kandidati nisu sigurni koju formu da koriste, mi smo pokušali da im olakšamo tako što smo na našu internet prezentaciju postavili Formular za prijavu. Taj formular ne pomaže samo kandidatima prilikom pisanja, već i nama u banci, jer se tu nalaze sve informacije koje su nam potrebne da bismo uvideli da li imamo dobrog kandidata kojeg ćemo pozvati na razgovor.

HO: Koja je vaša parola?

II: Ako su oči ogledalo duše, onda je radna biografija ogledalo dobrog kandidata.

HO: Šta je ono što prvo primetite kod kandidata na razgovoru za posao?

II: Motivaciju i iskrenost.To je ono što najpre pokušavamo da uvidimo. Kada bolje razmislim, na osnovu toga odmah možemo da zaključimo koliko je kandidat ozbiljan u vezi sa pozicijom za koju se prijavljuje.

HO: Koje osobine je poželjno videti u samom startu?

II: Najviše cenimo iskrenost, veliku motivaciju za rad, razvoj, učenje i dodatno usavršavanje. U našoj banci, u skladu sa misijom Unikredit Grupe koja posluje u 17 zemalja, imamo usvojen model ponašanja koji se očekuje od svih zaposlenih. Naime, banka je institucija koja se bavi uslužnom delatnošću i naš je cilj da klijentima obezbedimo najbolju uslugu i vrhunske proizvode. Na tragu toga, naš se model zasniva na pet postulata:
1) Klijent na prvom mestu,
2) Besprekorno izvršenje,
3) Saradnja i sinergije,
4) Upravljanje rizicima i
5) Razvoj zaposlenih i poslovanja.

HO: Koliko se toleriše kašnjenje na razgovor?

II: Najbitnije je da kandidat dođe spreman i da je dobro upoznat sa našom kompanijom. Svesni smo da se svakom u životu desi da zakasni, pa čak i kada se radi o bitnom događaju. Kroz razgovor se vrlo lako može zaključiti da li je u pitanju samo slučajnost ili se radi o osobi koja ne poštuje, pre svega svoje vreme, a zatim i vreme drugih.

HO: Da li je pitanje o plati nepristojno ili prihvatljivo? Ako je prihvatljivo, kada ga je mudro postaviti i na koji način?

II: Ukoliko poslodavac ne pomene zaradu na prvom razgovoru, preporučujemo da to ne čini ni kandidat. Na prvom razgovoru fokus treba da bude na kvalitetu posla koji im se nudi. Zato bih posavetovala sve kandidate da se fokusiraju na pitanja u vezi sa samom pozicijom za koju su se prijavili, kao i sa poslovanjem kompanije. Ukoliko kandidat ostavi dobar utisak i nakon što mi detaljno opišemo šta su naša očekivanja, uvek postavimo pitanje koja su njegova očekivanja kada je zarada u pitanju.

HO: Da li je trema eliminatorna? Šta to govori o kandidatu?

II: Trema ni u kom slučaju ne predstavlja razlog za eliminaciju, naročito ukoliko se radi o kandidatu bez iskustva. To često predstavlja dobar znak, jer znači da je nekome izuzetno stalo da ostavi dobar utisak.

HO: Šta ako se desi da kandidatu nedostaju neke veštine koje su navedene u oglasu za posao? Da li je opravdano lagati ili je bolje da prizna šta nikada nije radio?

II: Uvek je najbolje iskreno istaći kako sve prednosti, tako i sve mane. Jer, ukoliko sa druge strane kandidat ima sagovornika sa bogatim iskustvom u selekciji kandidata, vrlo brzo će se zaključiti da li govori istinu. Primera radi, ako neko tvrdi da odlično govori engleski jezik, najčešće na pola razgovora nastavimo intervju na engleskom. U prvih par rečenica vidimo da li je kandidat govorio istinu ili ne.

HO: Da li kandidat treba da navede i neke svoje mane ili je pametnije da priča samo o dobrim osobinama?

II: Uvek je dobar znak,kada je kandidat svestan svojih mana, a mi kao što sam rekla, veoma cenimo iskrenost i sposobnost kandidata da prepozna koji svoj aspekt treba dodatno da razvija i usavršava.

HO: Da li bi trebalo i kandidat da postavi pitanje? Zašto?

II: Naravno da bi trebalo. Mi to zapravo i očekujemo. Intervju je, po samoj definiciji, razgovor između dve strane, tako da su pitanja od strane kandidata i te kako poželjna. Ona nam možda i najviše govore o motivaciji i želji kandidata da što bolje razume poziciju za koju se prijavio.

HO: Koji je Vaš savet za što bolji prvi utisak?

II: Prvi kontakt je veoma važan. Obavezno treba persirati, rukovati se, gledati sagovornika u oči i možda najbitnije biti prirodan. Tuđe cipele, ipak često umeju da žuljaju!

Za razgovor može ležerniji stil, kad dobijete posao slede pravila oblačenja

HO: Postoje dileme da li je na razgovor potrebno doći poštujući poslovni dres kod ili je dozvoljeno i opuštenije odevanje?

II: U većini slučajeva je preporučljivo da kandidat poštuje poslovni stil, ali malo opušteniji način odevanja svakako neće biti presudan prilikom odabira. Svakako da je mnogo važniji utisak koji kandidat ostavi kada su u pitanju njegovo znanje i veštine. Međutim, ukoliko taj isti kandidat postane deo naše porodice, trebalo bi da se pridržava određenih pravila oblačenja.

Izvor: Halo oglasi

Druge objave u kategoriji