Search

Uloga medija u komunikaciji imeđu tržišta rada i visokog obrazovanja

Projekat zapošljavanja mladih danas učestvuje na okruglom stolu “Komunikacija između tržišta i visokog obrazovanja – uloga medija”, koji u Sarajevu, uz podršku USAID-a, organizuje asocijacija Akademac.

Nedostatak praktične nastave na većini studijskih programa univerziteta u BiH, jedan je od gorućih problema obrazovanja jer studenti, bez dovoljno praktične nastave, nisu spremni za rad. Poslodavci u većini slučajeva traže potencijalne zaposlenike sas kvalitetnim i praktičnim znanjem i radnim iskustvom. Krajnja negativna posljedica ovog problema je da studenti koji završavaju visoko obrazovanje imaju veoma malo ili nikakvo usvojeno praktično znanje povezano sa teoretskim okvirom.

Rukovodilac Projekta zapošljavanja mladih Ranko Markuš je rekao da je ova tema jako značajna, ali da treba imati u vidu da problem nezaposlenosti leži u osobama koje imaju osnovnu školu ili manje, kojih je gotovo dvije trećine među nezaposlenima. Pored toga govoriti o nepovezanosti tržišta rada i obrazovanja je postala uobičajena tema. Predložio je da Akademac napravi korak dalje i da krene u kreiranje tržišta praksi, gdje će se znati koji poslodavci primaju studente na praksu, te da se prakse obavljaju u saradnji sa mentorima i dnevnicima prakse, kako bi se izbjegla praksa pro-forme.

AkademacUSAID_02

Kada se manjak prakse poveže sa upisnim politikama koje ne odgovaraju sa tržištima rada imamo svršene studente s fakultetskim diplomama školovane za poslove koji ne trebaju poslodavcima sa malo praktičnog iskustva i slabim kompetencijama.

Na današnjem Okruglom stolu predstavljen je presjek stanja u odnosu tržišta rada i institucija obrazovanja i primjeri povezivanja tržišta i visokoškolskih institucija sa Veterinarskog fakulteta u Sarajevu i Fakulteta informacionih tehnologija u Mostaru, nakon čega je uslijedila diskusija o ulozi medija u ovom procesu.

AkademacUSAID_03

Druge objave u kategoriji