Search

Uspostavljanje Centra za poslodavce JUSZZKS: Definisane ključne funkcije

Jučer je u prostorijama Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo održan sastanak na temu saradnje sa poslodavcima, a kako bi se u narednom periodu stvorili preduslovi za otvaranje Centra za poslodavce. Sastanku je u savjetodavnoj ulozi sa strane poslodavaca učestvovao Elvir Toholj, direktor firme ToFi i centra za obuke u ugostiteljstvu i gastronomiji Gastroid koji je osnovan uz podršku Vlade Švicarske, i koji je ukazao na potrebu poslodavaca u ugostiteljstvu i turizmu za 250 radnika. Međunarodnu ekspertizu u ovom pogledu je jučer predstavio Saša Niklanovič koji je veći dio svoje karijere proveo u Zavodu za zapošljavanje Slovenije.

Predstavnici Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo, prije svega šef Odjeljenja za posredovanje Fikret Hadžić je potvrdio opredijeljenost za unapređenje posredovanja, kao i implementaciji Strategije jačanja funkcije posredovanja,  ali i savjetovanja te je ukazao na kadrovske probleme posebno savjetodavne funkcije, koja se i dalje razvija, a koja onemogućava potpunu primjenu savremenih usluga za poslodavce. Rukovodilac Projekta zapošljavanja mladih Ranko Markuš je moderirao sastankom nastojeći da mapira naredne korake a kako bi se odgovorilo trenutačnoj potrebi poslodavaca u ugostiteljstvu za 250 radnika, koje je predstavio Toholj. Razgovori o kvalitetnijem posredovanju nisu mogli doći u boljem trenutku obzirom da su prije dva dana objavljeni javni pozivi, među kojima je za direktora centra za obuku najinteresantniji Javni poziv poslodavcima da se prijave za učešće u programu obuke, dokvalifikacije i prekvalifikacije za poznatog poslodavca, a koji je zajedno sa ostalima dostupan na https://www.juszzks.com.ba/.

U toku sastanka su definisane klučne usluge koje bi budući Centar za poslodavce JUSZZKS trebao pružati:

  • Podrška u pripremi oglasa prema potrebama poslodavaca
  • Podrška u odabiru kandidata (intervju, speed dating, mini sajmovi zapošljavanja)
  • Informisanje i savjetovanje o AMZ (obuke i druge mjere)
  • Informisanje o procedurama zapšljavanja (legislativa, druge institucije važne za proces)
  • Informacije o radnim dozvolama (izdavanje)

Tokom sastanka se kao i obično razgovaralo o apsurdima kad su u pitanju nezaposlene osobe, pa tako uvijek iznenadi činjenica da u posredovanju i selekciji kandidata koje obavlja Služba, se često dešava da nezaposlene osobe u razgovoru sa poslodavcima zapravo odbijaju raditi u svojoj struci, pri čemu su se navodili nedavni primjeri sa frizerima. Nadalje, usložnjavanju problema doprinose i nerazvijene vještine pojedinih savjetodavaca i nemogućnosti kategoriziranja nezaposlenih a kako bi se izdvojili aktivni tražioci posla, i ujedno oni koji su spremni da se uključe na tržište rada. U pojašnjenju kriterija koje poslodavci u ugostiteljstvu traže od budućih radnika, tu se pored znanja i vještina, ne nužno iskustva, traži i poznavanje Engleskog jezika. Imajući u vidu dobre šanse za zaposlenje, investicija u sticanje dodatnih znanja stranih jezik će se u potpunosti isplatiti.

Druge objave u kategoriji