BH Adventure je turistička agencija koja vam omogućava spoznati sve ljepote Bosne i Hercegovine, kako njen osnivač kaže, očima avanturista!
Kenan Čaušević, 25-godišnji Sarajlija, osnivač je brenda BH Adventure i vlasnik kompanije Horion d.o.o. čiju paletu usluga čine jedinstvene ponude jednodnevnih i višednevnih tura po najljepšim dijelovima Bosne i Hercegovine.
“Nudimo obilaske Mostara, Travnika, Jajca, uživanje u oazi prirode Kravice. Ono po čemu smo drugačiji, su tematska višednevna putovanja. Za ljubitelje biciklizma, imamo ture 5 do 6 dana istraživanja bosanskohercegovačkih planina. Često nam se javljaju stranci koji žele naučiti više o našoj kuhinji, za njih imamo pakete koji podrazumijevaju učenje pripremanja naših nacionalnih jela i probavanje domaće hrane i vina”, kaže Kenan.
U ponudi je jahanje, obilazak kulturnih i istorijskih znamenitosti, offroad vožnja buggy vozilima, i ono što je novo za BiH, canyoning – adrenalinsko istraživanje rječnih kanjona, uz penjanje, skakanje, plivanje i savladavanje izazova.
“Popularan je i paraglajding, može se birati planina za ovaj sport, ali su najljepše Bjelašnica i Vranica”.
Nakon završenog IT smjera na Američkom univerzitetu, Kenan je shvatio da programiranje nije za njega, jer je avanturista željan adrenalina. Radio je za nekoliko turističkih agencija i online platformi sa turističkim ponudama gotovo dvije godine, nakon čega je i dobio ideju za osnivanje turističke agencije, a koja turistima nudi najljepši dio Bosne i Hercegovine – prirodu i hranu.
„Dugo godina sam se bavio brdskim biciklizmom. Tako sam i došao na ideju da osmislim biciklističku turu koju će ‘BH Adventure’ nuditi turistima širom svijeta. Najveći problem, kada je u pitanju turizam Bosne i Hercegovine su predrasude i percepcija naše države u očima stranaca. Zato je marketing ključna investicija našeg biznisa, jer turistima trebamo pokazati zašto je BIH bolji izbor od nekih drugih, prominentnijih adrenalinskih destinacija. Strani turisti još ne razmišljaju o Bosni i Hercegovini kao o avanturističkoj lokaciji, pored mnogih drugih, provjerenih i atraktivnijih”.
Kako Kenan kaže, najviše turista dolazi iz komšijskih zemalja bivše Jugoslavije – većinski iz Srbije i Hrvatske. U planu je bolja saradnja sa Italijom, s čijim agencijama Kenan sarađuje, a s ciljem dovođenja turista u naše kanjone, planine, rijeke…
“Za mene je BiH mnogo više od toga – i dobra hrana, i predivna netaknuta priroda, tradicija, kultura i istorija, različiti sportovi i sportiste, domaćinski odnos prema strancima i ljubazni ljudi.”
Otvaranje firme je ostvarenje Kenanovog sna. Zato sa osmijehom turistima priča o bogatstvima naše zemlje.
„Zaista imam mnogo planova za razvoj posla. Trenutno je u opticaju više od 10 tura koje bih mogao realizovati odnosno nuditi korisnicima, ali i teambuilding partnerstva, koja su zanimljiva firmama iz naših gradova. Nudimo teambuilding sa časovima kuhanja, raznim takmičenjima, pa sve do adrenalinskih aktivnosti – boravka u prirodi, kampovanja, sleckline hodanja po užetu, etno sela… Jedna od zanimljivijih aktivnosti je filmmaking – gdje firmama ponudimo scenario i opremu i uposlenici imaju uloge i snimaju svoj kratkometražni film“, navodi Kenan.
Ukoliko imate dobru ideju, rizik upuštanja u biznis avanturu se ipak isplati, tvrdi Kenan, koji kaže kako turizam ima perspektivu i raste iz godine u godinu. Nije jednostavno biti “sam svoj gazda”.
„Jedan od najvećih problema sasvim sigurno jeste nezainteresovanost mladih. Oni ne žele da sami sebi stvaraju prilike, već nerijetko čekaju da se prilike
„sam dese“.
Planovi za razvoj ponude prate potražnju tržišta. Kenan je istraživao kanjone i adrenalinske rute u sjevernoj Italiji i sa inostranim partnerima planira sličnu ponudu napraviti kod nas. Potrebno je proći kroz staze, kako bi se osigurala prohodnost i neophodna infrastruktura da bi turisti mogli da koriste određenu rutu. Trenutno je samo Hrčavka u kanjonu Tare pripremljena za ovaj sport.
“Imamo tri, četiri kanjona koji su dobri za ovaj sport i nadam se da ćemo do iduće sezone uraditi nešto novo i popularizovati ovu priču. Korist će imati i lokalno stanovništvo, koje može profitirati tako što će ponuditi smještaj ili hranu za turiste. Kada pravim planove, vodim se jednostavnom rečenicom – mora biti ljubavi,u poslu ne možeš uspjeti bez emocija”, zaključuje Kenan.
Kenanova poslovna ideja podržana je kroz segment YEP Inkubatora poslovnih ideja koji je realiziran u saradnji sa Ekonomskim fakultetom Sarajevo odnosno Ekonomskim institutom Sarajevo.
Projekat zapošljavanja mladih (YEP) koji podržava Vlada Švicarske u partnerstvu sa više od 30 lokalnih zajednica (općine, gradovi i kantoni) razvio je program za razvoj poslovnih poduhvata pod nazivom YEP inkubator poslovnih ideja. U okviru YEP inkubatora poslovnih ideja je samo u 2018.godini pokrenuto preko 100 biznisa. Podršku mladim preduzetnicima nastavlja Investicijska fondacija IMPAKT.