Negativne posljedice pandemije COVID – 19 virusa osjetne su i u Bosni i Hercegovini, a posebno negativne posljedice osjećaju mali preduzetnici i obrtnici. Kako se snalaze preduzetnici iz YEP inkubatora poslovnih ideja u prilagodbi novonastaloj situaciji, donosimo u nastavku.
Jedna od karakteristika uspješnih preduzetnika jeste inteligencija sprovedbe koja se odnosi sposobnost podešavanja i pretvaranja poslovne ideje u održiv biznis, i koja obuhvata fleksibilnost preduzetnika da se prilagodi različitim situacijama, ali i da različite situacije sagleda iz različitih uglova i u svakoj pokuša pronaći priliku.
Slično je i sa trenutnom situacijom uzrokovanom pandemijom korona virusa. Historijski gledano, periodi krize često su iznjedrili nove proizvode, nove koncepte poslovanja ali i podstakli privrednike ali i ostalo stanovništvo da razviju nove vještine kako bi se prilagodili novonastaloj situaciji. Slučaj je to i sa biznisima podržanim u sklopu YEP inkubatora poslovnih ideja. Proizvođači eteričnih ulja i prirodne kozmetike prilagodili su poslovni model i u svoj proizvodni program uvrstili dezinfekcijska sredstva bazirana na većini sirovina koje su koristili u svom dosadašnjem proizvodnom programu. Biznisi iz tekstilne industrije započeli su sa proizvodnjom platnenih zaštitinih maski i gaza, reorganizirajući poslovanje i prilagođavajući ga trenutnim trendovima potražnje na tržištu.
Modni salon Burzika Unique Prijedor koji se bavi dizajniranjem i šivenjem modernih ženskih odjevnih predmeta, upotpunio je svoj proizvodni i prodajni program sa pamučnim maskama različitih boja i dezena koje se mogu otkuhavati.
Adnan Gagulić, preduzetnik iz Ilijaša i vlasnik obrta Iz srca prirode koji se bavi proizvodnjom prirodne kozmetike i eteričnih ulja uključujući biljne kapi, meleme, kreme i pripravke za imunitet, svoj poslovni model je prilagodio povećanoj potražnji za dezinfekcionim sredstvima te fokus proizvodnje upravo stavio na ovaj proizvod.
Sanita Kurbegović-Huskanović i Aldina Nezić, preduzetnice i vlasnice brenda Bubamara platnena majstorica, pobjednice individualne emisije SBF Start up Challenge-a pored platnenih pelena za bebe i platnenih higijenskih uložaka, fokus su stavile na proizvodnju platnenih maski koje se šiju u tri sloja.
Poljoprivredna proizvodnja „Malinica“ Visoko bavi se proizvodnjom malina i domaćih likera pod brendom „Kraljica“, a odnedavno u ponudi ima novu liniju proizvoda. U pitanju je med sa različitim okusima i mješavinama odnosno med sa crnom ili bijelom čokoladom, med sa orasima ili u kombinaciji sa raznim suhim voćem i sa začinima, kao i med sa koprivom i healthy mix. Fokus marketing miksa biznisa vlasnice Sabine Krivdić iz Visokog trenutno je na imuno pekmezu koji je izuzetno tražen u vrijeme potrebe za jačanjem imuniteta.
Ovo su samo neki od primjera na koji način su preduzetnici iz YEP inkubatora poslovnih ideja u vrijeme krize pokušali prilagoditi poslovni model novonastaloj situacij i očuvati poslovanje.
Ranije smo pisali o savjetima za preduzetnike u trenutnoj situaciji. Članak možete pročitati ovdje
U narednim danima predstavljaćemo upravo priče i primjere poput ovih kako bismo potakli ali i dali ideje drugim preduzetnicima o načinu prilagodbe poslovnog modela ali i pružili podršku preduzetnicima iz YEP inkubatora poslovnih ideja u opstanku i daljem razvoju na tržištu.
Projekat zapošljavanja mladih (YEP) koji podržava Vlada Švicarske u partnerstvu sa više od 30 lokalnih zajednica (općine, gradovi i kantoni) razvio je program za razvoj poslovnih poduhvata pod nazivom YEP inkubator poslovnih ideja. U okviru YEP inkubatora poslovnih ideja je samo u 2018.godini pokrenuto preko 100 biznisa. Podršku mladim preduzetnicima nastavlja Investicijska fondacija IMPAKT.