Search

YEP lokalne inicijative: Proizvodi socijalnog preduzeća “DORF” uskoro na tržištu

Osnovni značaj socijalnog preduzeća, koje je osnovano uz podršku Projekta zapošljavanja mladih (YEP) i Švajcarske razvojne agencije (SDC), leži u zapošljavanju nezaposlenih žena, koje su prema Anketi o radnoj snazi posebno ugrožena kategorija na tržištu radne snage. Prvi cilj je ostvaren a uskoro će se javnost upoznati s proizvodima “DORF” socijalnog preduzeća. Idući korak je samostalan opstanak na tržištu i otvaranje novih radnih mjesta.

Po završetku srednje škole, Dejana Subašić nije mogla pronaći posao. Po zanimanju je krojačica, ima 26 godina. Poziv s biroa za zapošljavanje nije očekivala. Rijetko se dešava, kako kaže, da mladi na taj način dođu do konkretnog posla. Ipak, njoj se to dogodilo zahvaljujući socijalnom preduzeću “DORF” koje je osnovano prije nekoliko mjeseci. Iza cijele ideje stoje Udruženje za promociju preduzetništva “Start” I Udruženje modnih kreatora “Dorf” iz Banjaluke.

“Osnovni cilj nam je zapošljavanje mladih žena bez radnog iskustva, nižeg stepena obrazovanja, starosti između 18 i 30 godina. Ova populacija najteže dolazi do zaposlenja.  To je suština socijalnog preduzeća, da zapošljava teško zapošljive kategorije stanovništva”, objašnjava Vladimir Ćorda, predsjednik “Starta”. Socijalno preduzeće “DORF” nastalo je kao rezultat saradnje udruženja “Start” i udruženja modnih kreatora “DORF”. Projekat je prepoznat je od strane programa lokalnih inicijativa Projekta zapošljavanja mladih. “Nakon što sam odradila probnih mjesec dana, dobila sam posao. Veoma sam zadovoljna uslovima i platom, a posebno sam srećna jer radim ono što volim”, kaže Dejana.

Dusko Orascanin

 Duško Oraščanin, predsjednik udruženja D.OR.F

“Potrebno je više ovakvih projekata”

Osim nje, priliku da rade u struci dobile su Kristina Ličina i Maja Čivčić. Dvadesetogodišnja Kristina svjesna je bronih nedostataka obrazovnog sistema u BiH. Ističe kako joj je praktično znanje nedostajalo, što joj automatski smanjuje šansu za zapošljavanje.

“Iz srednje škole sam izašla s minimalnim predznanjem o ovom poslu. Prakse nije bilo dovoljno. Ovdje sam nekoliko mjeseci i sada mogu reći da znam nešto raditi. Veoma sam zahvalna što mi je pružena ova mogućnost”. I Maja je dugo bila na evidenciji Zavoda za zapošljavanje. Konačno ima posao, redovnu platu i doprinose. “Svi traže iskustvo a niko ne nudi priliku da ga steknemo. Ja sam tekstilni tehničar a to zanimanje se malo traži kod nas. Ovakvo preduzeće je prava rijetkost i bilo bi dobro da je više sličnih projekata”, kaže Maja.

Preduzeće se bavi proizvodnjom brendirane dječije odjeće i radi punom parom, a prva kolekcija samo što nije izašla. “Početne aktivnosti su počele u martu ove godine. Nije bilo lako, iza nas je veliki posao a ono najvažnije tek slijedi”, objašnjava Duško Oraščanin, predsjednik udruženja “Dorf”. U proteklom periodu nabavljena je oprema za šivanje i proizvodnju robne marke “Dorf  Kids”. Šest kandidatkinja ja je prošlo obuku za posao kako je i planirano, da bi na kraju tri mlade žene zasnovale svoj prvi radni angažman. “Projekat je posebno važan jer su njim obuhvaćeni mladi ljudi, koji su tek izašli iz škole i nemaju radnog iskustva. Ovo im je vjetar u leđa, prilika da uče i rade, da se osamostale i sazriju”, ističe Oraščanin. Na dizajnu i proizvodnji se već uveliko radi, a modeli koji nastaju u socijalnom preduzeću “DORF” uskoro će se naći u prodaji.

“U prvoj fazi poslovanja fokusirali smo se na proizvodnju šest modela dječije odjeće uz korištenje različitih materijala. To će nam omogućiti dovoljan asortiman proizvoda za nastup na tržištu”, uvjeren je Duško Oraščanin. Originalne komade dječije odjeće, vrijedne ruke mladih djevojaka izrađuju na ukupno četrnaest mašina. Preduzeće posjeduje cjelokupnu proizvodnu liniju čime je omogućeno obavljanje svih funkcija u proizvodnji.  “Naš cilj je kvalitetna dječija odjeća prepoznatljivog dizanja i građenje brenda. Cijene će biti prihvatljive, a jedan model ćemo proizvoditi u desetak primjeraka i stalno uvodimo novitete”, dodaje Duško koji dizajnira sve modele.

Kristina Licina

Uskoro promocija dosadašnjeg rada

Proizvodnja prve kolekcije se privodi kraju i promocija će se odrzati 6. decembra. “DORF” će većinu svojih prihoda investirati u dalji razvoj preduzeća i dalje zaposljavanje mladih žena. Prema riječima Vladimira Ćorde, veoma važan segment projekta je obuka mladih žena kako bi postale konkurentnije na tržištu rada. Kolektiv socijalnog preduzeća daće sve od sebe da samostalno preživi na tržištu i da se finansira od svoje djelatnosti.

Druge objave u kategoriji