U prisustvu zvanica, zaposlenika i nezaposlenih lica, Igor Kamočaji, direktor Javne ustanove „Služba za zapošljavanje Kantona Sarajevo“ – Sarajevo u petak 26.12. i u ponedjeljak 29.12. 2014. godine zvanično je otvorio biroe Centar i Hadžići koji funkcionišu u skladu sa procedurama koje su testiranje u Oglednom birou Novo Sarajevo.
Na ovaj način je razdvojena administrativna od savjetodavnih poslova, uvedena savjetodavna funkcija kao primarnu uloga u radu biroa, te su unapređenje usluge koje se pružaju nezaposlenim licima i poslodavcima. „Naša vizija je da svi biroi u Kantonu Sarajevo budu uspostavljeni kao ogledni biroi, a to znači da sukladno novim standardima rada više vremena posvećujemo savjetodavnom radu nezaposlenih osoba koje su na evidenciji i njihovom karijernom usmjeravanju“, kazao je Kamočaji u izjavi za medije.
„U konačnici se vraćamo misiji službe, intenzivnijem posredovanju u radu, komunikaciji s poslodavcima“, dodao je Kamočaji.
Zavidne rezultate rada oglednih biroa, projekta koje je Služba započela u maju prošle godine, potvrdili su i predstavnici Projekta zapošljavanja mladih (YEP), njemačke konsultantske kuće GOPA, Švajcarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) i Švajcarskog sekretarijata za ekonomske poslove (SECO), uz čiju podršku su se sve aktivnosti i obavljale.
Ranko Markuš, rukovodilac projekta izjavio je da je u proteklom periodu je izmjenjena sistematizacija službe, te se uvodi sistem upravljanja učincima, a sam projekat predstavlja model kako bi međunarodna podrška i domaće institucije trebali sarađivati. Na zahtjev menadžmenta Službe za zapošljavanje u proteklom periodu na poslovima jačanja ljudskih resursa angažovani su eksperti Švajcarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) i Projekta zapošljavanja mladih (YEP) Mike Chambers (bivši direktor Fondacije Princa Čarlsa) i Zdenka Kovač (bivša direktorica Zavoda za zapošljavanje Slovenije), Meri Lorenčič iz Zavoda za zapošljavanje Slovenije, te niz stručnjaka. U međuvremenu je rađeno na razvoju kapaciteta zaposlenih, unaprjeđen je IT sistem JUSZZKS, unaprjeđene su procedure izdavanja uvjerenja, omogućeno je korištenje pečata za evidentičare u šalter sali, te je napravljena savremena web stranica ove službe kako bi se započela i elektronska interakcija između poslodavaca radi objave oglasa.
Osim adaptacija prostora i prilagođavanja lokalnih biroa korisnicima usluga, proces rada u ovim biroima prilagođen je standardima savremenih svjetskih službi za zapošljavanje. Tačnije, svi napori u oglednim biroima su usmjereni na što kvalitetniju pripremu nezaposlenog lica za tržište rada, kako bi što prije pronašla posao.
„Ovim vraćamo povjerenje ne samo onih koji su u potrazi za poslom nego i poslodavaca koji se sve više javljaju. A da bi mi mogli raditi svoju posredničku funkciju, bitno je da imamo poslodavce i u stalnoj smo komunikaciji sa njima”, istakao je Kamočaji. Ova reforma je najbolja čestitka za dolazeću godinu, ali i obaveza da se procedure nastave implementirati širom kantona Sarajevo. Kako bi se to ostvarilo trenutno je u fazi sprovođena za sve savjetodavce JUSZZKS.
- Urađena je situaciona analiza na osnovu koje je napravljen prijedlog novih Procedura,
- Renoviran je Biro Novo Sarajevo u skladu sa potrebama novih Procedura,
- Obučeno osoblje za sprovođenje novih Procedura, Otvoren Ogledni biro Novo Sarajevo,
- Unaprjeđen software za automatsko izdavanje uvjerenja, zakazivanje savjetodavnih sastanaka i prikupljanje informacija o učinicima,
- Omogućeno da evidentičari rukuju pečatom i odgovaraju za sadržaj uvjerenja koja izdaju,
- Urađen monitoring sprovođenja Procedura u Oglednom birou Novo Sarajevo,
- Razvijen je sistem za upravljanje učinicima u JUSZZKS,
- Razvijen promotivni materijal za jačanje saradnje sa poslodavcima,
- Otvoren Klub za traženje posla u Kantonu Sarajevo,
- Napravljena aplikacija e-biro, za online savjetovanje,
- Pripremljen plan širenja praksi u Centar i Hadžiće,
- Prilagođene prostorije u Centru i Hadžićima implementaciji novih procedura,
- Razvijena se web aplikacija za izradu izvještaja o učincima,
- Razvijen je savremeni portal JUSZZKS,
- Pripremljena je nova sistematizacija, koja je usvojena od Vlade,
- Priprema se call centar i voice box centrala,
- Sprovodi se obuka savjetodavaca.Reforme se nastavljaju u 2015.godini.