U državi u kojoj je veliki broj nezaposlenih, posebno mladih, ima i entuzijasta koji sami pokušavaju da nađu riješenje, a primjer su članovi Udruženja “Most” iz Gradiške koji vode bitku za Fanky Guerrilla kroj i zapošljavanje svojih vršnjaka.
Oni su osnovali društveno preduzeće “FG Grupa” u Novoj Topoli, koje se bavi proizvodnjom modne odjeće Fanky Guerrilla, a misija im je zapošljavanje što većeg broja mladih.
“Naša gerila bori se kreativnim sredstvima i idejama mladih sa naših prostora”, kaže Predrag Borojević (29), izvršni direktror “FG Grupe”.
Udruženje “Most” Gradiška uspjelo je da pokrene ovaj projekat samozapošljavanja mladih u septembru 2014. godine, najviše zahvaljući podršci Švajcarske razvojne agencije i Projekta zapošljavanja mladih YEP. “Odlučili smo se za proizvodnju odjeće zato što imamo kreativne mlade ljude koji imaju vještinu i volju da se dokažu, te zato što u BiH nedostaje domaćih odjevnih brandova”, priča Borojević.
Od ideje do realizacije modnog brenda Fanky Guerrilla, koji je već zablistao i na modnim pistama u BiH, bio je kratak put, a za to je zaslužna snažna energija i volja mladog tima. Ova ekipa radi svakodnevno, od sedam sati ujutro, nekada i do kasnih večernjih sati. U radionicama u Novoj Topoli trenutno “FG Grupa” ima pet zaposlenih. Vjetar u leđa im daje i podrška spoljnih saradnika, studenti dizajna i konfekcije sa Tehnološkog fakulteta u Banjaluci Sanja Šipragić i Marko Feher Potkozarac, koji su dizajnirali do sada dvije kolekcije Fanky Guerrille.
“To su ograničene modne serije, a fokus je na kvalitetu izrade i zasad dobijamo pozitivne reakcije”, istakao je Borojević.
Od materijala za kreiranje komforne i lake odjeće za mlade uglavnom koriste pamuk, viskozu, materijal Ponte Roma i futer.
“Naziv našeg brenda Fanky Guerrilla, na jedan specifičan način predstavlja borbu mladih protiv nezaposlenosti, gerilski rat jedne male proizvodnje sa svjetski poznatim brandovima na našem tržištu”, kaže Borojević.
Trenutno “FG Grupa” plasira proizvode putem internet prodaje, te putem dva maloprodajna objekta, a u planu im je da se šire, proizvode više i zaposle još mladih. Pored Funky Guerrilla proizvoda, izrađuju i stvari po specijalnim narudžbama.
Do sada su učestovali na 33. NIVEA BH Fashion Weeku u Sarajevu zahvaljujući saradnji sa Markom Feherom, gdje su predstavili “Funky Guerrilla x Feher Black Edition” kolekciju.
Borojević još dodaje da je veoma važno i približiti termin društvenog preduzetništva javnosti.
“Društveno preduzeće posluje s idejom da kroz zaradu koju ostvari putem prodaje proizvoda ili usluga ispuni jasnu društvenu misiju. Zarađena sredstva ne služe uvećanju imovine pojedinaca – već se ulažu u druge svrhe, što u slučaju Fanky Guerrille podrazumijeva dalje zapošljavanje (prvenstveno) mladih”, istakao je Borojević.