Proces reforme ove oblasti je išao u dvije faze. Prvo je uveden sistem automatskog izdavanja uvjerenja, koji u roku od nekoliko sekundi bez greške izdaje uvjerenje, ali na žalost zbog nepostojanja regulative koja definiše elektronski potpis upotreba pečata je i dalje neophodna. Na osnovu preporuka YEP pravnog tima provedena je procedura i donesena je odluka da svi evidentičari u biroima imaju svoje pečate (obilježene brojevima), za koje su zaduženi. Ministarstvo je bilo mišljenja da je prijedlog u skladu sa zakonom i prihvatilo ga je. Na ovaj način se proces izdavanja uvjerenja načinio efikasnijim, a omogućilo se da se značajan dio resursa angažuje za jačanje saradnje sa poslodavcima i podršku savjetodavnom procesu.
Projekat zapošljavanja mladih (YEP) je usmjeren ka poboljšanju efikasnosti i kvaliteta rada javnih službi za zapošljavanje. Cilj je krenuti korak dalje od definisanja problema i konkretnim aktivnostima pomagati nezaposlenim licima da nađu zaposlenje i da jednostavnije ostvaruju prava koja im proističu iz statusa nezaposlenosti. S tim ciljem implementira se aktivnost Oglednih biroa sa naglaskom na dva biroa, Javne ustanove Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo, Biro Novo Sarajevo u Federaciji BiH, i Javne ustanove Zavod za zapošljavanje Republike Srpske, Biro Doboj u Republici Srpskoj. Kako bi se resursi koristili na efikasan način definisan je niz preporukakoje su integrisane u Uputstvo za rad u Oglednom birou. Neke od ključnih preporuka su:
- Neophodno je unapređenje organizacije rada u oglednim biroima kroz uvođenje nove sistematizacije poslova u kojoj su jasno razdvojene funkcije evidencije i savjetovanja za različite kategorije nezaposlenih lica po dužini trajanja nezaposlenosti te po aktivnosti nezaposlenih u traženju posla;
- Sa obzirom da je veliki broj nezaposlenih lica koja se vode na evidenicijama zapravo neaktivan u traženju zaposlenja dok su istovremeno ljudski resursi biroa ograničeni, neophodno je nezaposlena lica odvajati na one koji se žele aktivirati u traženju zaposlenja i one koji su na evidenciji samo radi ostvarivanja drugih prava;
- Uspostavljanje aktivnog odnosa sa poslodavcima kroz direktne kontakte u ispitivanju njihovih potreba i planova zapošljavanja, jačanje saradnje sa udruženjima poslodavaca te obrazovnim ustanovama u smislu dugoročne saradnje na unapređenju tržišta rada;
- Prioritetno je jačanje ljudskih resursa kroz novo zapošljavanje i dodatne obuke za kvalitetno obavljanje poslova u skladu sa opisima radnih zadataka definisanih novom sistematizacijom radnih mjesta;
- Neophodno je uspostavljanje sistema mjerenja učinka kako bi se moglo ocijeniti ko zaista obavlja svoj posao kvalitetno kako bi se kreirao veći nivo motivacije zaposlenih;
- Sa ciljem efikasnog provođenja novih procedura neophodno je fizičko prilagođavanje prostora oglednih biroa za stvaranje kvalitetnijih uslova za rad sa klijentima (kratkoročno nezaposlenim, dugoročno nezaposlenim i poslodavcima).
Opšte je poznato da su biroi za zapošljavanje opterećeni administriranjem prava za vrijeme nezaposlenosti. Jedan od ključnih problema u obavljanju efikasne administracije nezaposlenih lica je veliko izdavanje uvjerenja, koja su se po dolasku YEP-a u Biro kucala u Word dokumentima pojedinačno, a zatim je uvjerenje ovjeravao pečatom šef biroa, pa su praktično nezaposlena lica čekaju dva puta – jednom da im se otkuca uvjerenje na šalteru i drugi put da ga ovjeri šef biroa. Samo u Novom Sarajevu tokom prošle godine ukupno je izdato 1.000 uvjerenja mjesečno, pa je pojednostavljenje procedure preduslov kako bi se primjenile nove procedure u radu, odnosno kako bi se dio resursa izdvojio za savjetodavni rad.
Proces reforme ove oblasti je išao u dvije faze. Prvo je uveden sistem automatskog izdavanja uvjerenja, koji u roku od nekoliko sekundi bez greške izdaje uvjerenje, ali na žalost zbog nepostojanja regulative koja definiše elektronski potpis upotreba pečata je i dalje neophodna. Na osnovu preporuka YEP pravnog tima provedena je procedura i donesena je odluka da svi evidentičari u biroima imaju svoje pečate (obilježene brojevima), za koje su zaduženi. Ministarstvo je bilo mišljenja da je prijedlog u skladu sa zakonom i prihvatilo ga je. Na ovaj način se proces izdavanja uvjerenja načinio efikasnijim, a omogućilo se da se značajan dio resursa angažuje za jačanje saradnje sa poslodavcima i podršku savjetodavnom procesu.
Pored biroa Novo Sarajevo, u procesu je razvoj infrastrukture u biroima Hadžići i Centar, pa se očekuje da će ta dva biroa do jeseni početi da funkcionišu po novim procedurama, koje su središte stavljaju savjetodavni rad sa nezaposlenim licem i njegovu integraciju na tržište rada. YEP je podržao razvoj nove web stranice JUSZZKS, a uskoro će se prezentovati i zvanični sistem upravljanja učincima.