Search

'Made in Sarajevo' će stvoriti pozitivniju sliku Sarajeva u svijetu

Studenti Ekonomskog fakulteta u Sarajevu razvijaju projekat “Made in Sarajevo” (madeinsarajevo.org) koji će funkcionisati kao baza podataka, u kojoj će se prema njihovim očekivanjima naći sve najveće firme i free lanceri iz Sarajeva, imaju za cilj stvoriti pozitivnu sliku o gradu Sarajevu, suprotno od svakodnevnice u kojoj je sve crno i sivo, kao što se predstavlja u medijima. Ovu aktivnost podržava Projekat zapošljavanja mladih (YEP) i Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (SDC). 

Osnivač idejnog rješenja projekta Edin Puzić, mladi perspektivni IT stručnjak iz Sarajeva, pristao je da o svom novom projektu govori za naš portal. Za Edina je sve počelo u osnovnoj školi, a danas njegovo zanimanje softverskog programiranja postaje jedno od najtraženijih u polju biznisa. Tvrdi da danas nijedna firma koja želi želi da postigne pozitivne rezultate na tržištu i da ostvari finansijsku sigurnost, ne može to postići bez zvaničnog prisustva na internetu.

Kada ste počeli da se zanimate IT tehnologijom, web developmentom i programskim jezicima?

Sve je počelo u osnovnoj školi kada sam pohađao časove informatičke sekcije, na kojima smo počeli da razvijamo web stranice za potrebe škole, zatim sam intenzivnije počeo da radim, i poslije osnovne škole napravio sam prvi ozbiljniji projekat, a to je bio web site fudbalskog kluba Željezničar, koji je vremenom postao zvanični elektronski medij kluba sa Grbavice. Nakon toga počeo sam intenzivnije i češće raditi na ozbiljnim projektima, pa sam sklapajući prve poslove sa velikim firmama počeo zarađivati prve novce.

Svjedoci smo danas da IT tehnologija zauzima mjesto u svim porama društva. Kako Vi posmatrate sadašnjost, a kako budućnost u pogledu njenog razvoja?

Američka organizacija Code.org trenutno organizuje seminare po osnovnim, srednjim školama i fakultetima, na kojima forsiraju učenje programiranja, pošto oni smatraju a to je vrlo moguće, da će za desetak godina opšte znanje o programiranju postati jedan od osnovnih uslova i referenci za dobijanje posla, zato što će se poznavanje programskih jezika priznavati kao opšta pismenost, pošto danas nijedna firma koja želi želi da postigne pozitivne rezultate na tržištu i da ostvari finansijsku sigurnost, ne može to postići bez zvaničnog prisustva na internetu.

Kako ste došli na ideju razvoja projekta “Made in Sarajevo” i šta mislite od toga napraviti?

Sasvim slučajno radeći neku web stranicu na kojoj sam napisao da je njeno porijeklo, zapravo, da je napravljena u Sarajevu, pa sam tako shvatio da bih mogao napraviti stranicu koja bi predstavljala “community” svih proizvoda, brendova i organizacija, koji su napravljeni u Sarajevu i da se nađu na jednom mjestu, kako bi free lanceri lakše došli do tržišta i da bi velike firme mogle lakše da njih pronađu, pošto je velika potražnja za IT tehnologijom. Dakle, tu mogu vidjeti i pronaći free lancere i vidjeti njihove radove.

Investitori iz inostranstva koji bi htjeli da ulažu u našu zemlju, na ovoj stranici će moći pronaći bazu podataka svih tih ljudi koji se bave grafičkim dizanom, IT tehnologijom, muzikom, modnim dizajnom, fotografijom, video produkcijom i filmom. Na jednom mjestu će imati sve podatke i vidjeti će kojim kvalitetima raspolaže Sarajevo.

Da li nešto slično već postoji negdje u svijetu i kako to funkcioniše?

Postoji u New Yorku, mada su to pokrenule gradske vlasti kako bi brendirali svoje proizvode koji dolaze iz New Yorka, pošto se taj grad smatra najboljim mjestom za pokretanjem IT biznisa, i tu se nalaze velike firme kao što su Vimeo, Kiksarter.

Za deset dana ako gledamo prema Facebook-u, zabilježen je trend preko hiljadu lajkova i 350.000 hiljada pregleda zvanične Facebook stranice “Made in Sarajevo”, a i web stranica je posjećena. Odakle dolaze posjete?

Za sada je zainteresovanost bolja nego što sam očekivao, čak imamo posjeta iz nekih država koje se nalaze van Evrope, kao što je Hong Kong, Japan, SAD, Kina pa i Maroko. Naravno, imamo i iz Evrope, uglavnom najviše posjeta je iz Skandinavije, vjerovatno zbog naše dijaspore iz Švedske i Norveške.

Da li Vi ovo individualno radite ili imate ekipu iza sebe?

Već sam rekao da sam na ideju došao sam, a pri realizaciji projekta su mi pomogli kolege sa fakulteta. Bez njih ne bih sigurno napravio rezultat koji sam do sada postigao. Moram napomenuti da smo dobili podršku od “Projekta zapošljavanja mladih” (YEP),  koji podržava Švicarska agencija za razvoj i saradnju (SDC). Također, centar za poduzetništvo Ekonomskog fakulteta su nam isto pokazali podršku u našem projektu. Sve nam to mnogo znači.

Opredijelili ste se za Sarajevo? Šta je sa ostalim brendovima koji dolaze iz drugih gradova BiH?

Za sada smo samo fokusirani na Sarajevo, pa ako u Sarajevu uspijemo ostvariti ciljeve koje smo zacrtali, postoji mogućnost da napravimo jedan network, da se proširimo na ostale malo veće gradove u BiH, kao što su Banja Luka, Tuzla, Bihać, Mostar i Zenica, i da napravimo jedan community na kojem će se naći brendovi iz drugih gradova i da će svi biti usko povezani.

Kako bi trebao da izgleda web site “Made in Sarajevo” kroz naredna dva ili tri mjeseca?

To će biti baza podataka po kategorijama: muzika, grafički dizajn, web dizajn, zapravo zavisi kakve firme prikupimo, pa ćemo to sortirati po kategorijama. Kasnije ćemo napraviti “community question” gdje će ljudi moći komunicirati, ostavljati prijedloge i ideje. Želimo da uvežemo sve segmente. Očekujem za dva ili tri mjeseca da ćemo uspjeti skupiti sve najveće firme i free lancera, i napraviti brend za kvalitetu, da stvorimo pozitivnu sliku o gradu Sarajevu, da nije sve tako crno i sivo, kao što se predstavlja i piše u medijima.

Ovu aktivnost podržava Projekat zapošljavanja mladih (YEP) i Švajcarska agencija za razvoj i saradnju (SDC), a Edin Puzić je bio YEP volonter u toku CEO konferencije i ujedno je web developer nove YEP web stranice. 

federalna.ba/28.01.2014.

Druge objave u kategoriji