Search

Priča o savjetodavcima – upoznajte Maju i Alena

Kako je to raditi u Službi za zapošljavanje Tuzlanskog kantona ispričali su nam savjetodavci biroa Tuzla i Gradačac, Maja Hadžić Mulić i Alen Muminović. Oboje su zaduženi za  provođenje individualnih savjetovanja, a Maja i za vođenje Kluba za traženje posla u Tuzli gdje je stekla značajno iskustvo i dobru praksu.

maja

Maja Hadžić-Mulić je po zanimanju diplomirani pedagog-psiholog, koja radi u Službi već šest godina i jedna je od najmlađih radnika Službe. 

Maja u Službi zahvaljujući novom modelu rada ima priliku da najviše i radi sa mladim ljudima, i to kroz Klub za traženje posla u kojem sa grupama nezaposlenih nastoji da im pomogne da što brže riješe  svoj problem. 

Šta mislite da je ključni izazov u radu sa nezaposlenim mladim?: “Razviti svijest kod mladih osoba, usmjeriti razmišljanja o načinu upravljanja znanjem, karijerom i vještinama koje posjeduju ili koje su im neophodne. Oblikovanje interesovanja mladih ljudi, vrijednosti i vještina kako bi samostalno pronašli produktivan način primjene istih, u  postizanju i ispunjenju vlastitih ciljeva.”

Na koji način motivišete nezaposlene: “Mislim da je jedan od načina kojima uspijemo motivisati mlade osobe i taj što uvijek imamo neku informaciju i aktivnost koja mladu osobu zainteresuje i aktivira. Isticanje pozitivnih primjera mladih koji su shvatili važnost i neophodnost rada na sebi, te na taj način ustvari mlade osobe motivišu sami sebe, ne samo na unapređenju vlastitih kompetencija, već i na aktivnijem i raznovrsnijem traženju zaposlenja.”

Kako Vi sebe motivišete:“Ono što najviše motiviše jeste kada vidite da ste uspjeli pojedinca na bilo koji način pokrenuti u aktivnom radu na sebi, kada vidite da znanja i vještine u kojima ste ih pokušavali usmjerit, znaju primijeniti u svakodnevnom životu i radu. Veliki motivator u radu je i podrška, savjeti i razmjena ideja i informacija saradnika u timu.”

Savjetodavci za zapošljavanje su pod posebnim pritiskom, ne samo u Tuzlanskom kantonu već i u regionu, gdje se očekuje maksimalni napor savjetodavca u upućivanju i rješavanju problema onih nezaposlenih koji se suočavaju sa najvećim preprekama u zapošljavanju. Primjena novog modela rada je istovremeno omogućila i da se razvija zanimanje i funkcija koja je bila zanemarena, a to je savjetodavna uloga. Na ovaj način, Služba za zapošljavanje je nekolicini mladih osoba pružila priliku da karijeru započnu upravo u ovom zanimanju, te je jedan od njih i Alen Muminović, bachelor ekonomije koji radi kao savjetodavac manje od godinu dana.
alen muminovic savjetodavac gradacac

Alenov radni dan protiče u kontinuiranom informisanju nezaposlenih osoba o njihovim pravima i obavezama, mogućim zaposlenjima, kao i pružanju stručne pomoći putem info-seminara i individualnih savjetovanja.

Šta mislite da je ključni izazov u radu sa nezaposlenim mladim: “Neke od poteškoće s kojima se susreću mladi su: nedostatak zakonske regulative, nedostatak javnih prostora za mlade, niska razina rada sa mladima i sl. Međutim, zahvaljujući novom pristupu u radu omogućen je opširniji individualni i grupni rad naročito sa nezaposlenim mladim osobama. Sa mog aspekta ključni izazov je što bolje informisati, motivisati i uputiti mlade nezaposlene osobe da ne bi stupile u dugoročnu nezaposlenost.”

Na koji način motivišete nezaposlene: “Motivisanje nezaposlenih osoba je ključno u njihovoj potrazi za zaposlenjem. Način na koji mi to radimo jeste prvenstveno putem info-seminara, gdje iznosimo statističke podatke o zapošljavanju, posredovanjima u zapošljavanju, aktuelnim projektima Federalnog zavoda za zapošljavanje, aktuelnim oglasima sa info-pulta kao i web-stranice Službe za zapošljavanje Tuzlanskog kantona(szztk.ba). Tako se većina nezaposlenih osoba nakon info-seminara odluči da pristupi individualnim savjetovanjima i aktivnom traženju zaposlenja.”

Kako vi sebe motivišete:“Zadovoljstvo obavljanja ovog posla, usavršavanje kroz razne obuke, pozitivna atmosfera radnog okruženja, intenzivna pomoć nezaposlenim osobama je dovoljan razlog da budem motivisan.”

Promocija savjetodavnog procesa u biroima za zapošljavanje predstavlja jedan od zadataka u implementaciji Reformskog paketa, a uspješne priče nezaposlenih utiču na podizanje svijesti i osnaživanje nezaposlenih za aktivno traženje posla. S druge strane, i priče o savjetodavcima podižu svijest zaposlenika u javnim službama za zapošljavanje u obavljanju ključne funkcije posredovanja i savjetovanja za nezaposlene. 

Druge objave u kategoriji