Moderne prakse pokazuju da biroi treba da razvijaju nove usluge kako bi brže integrisali nezaposlene osobe na tržište rada. Kanali koje u svom radu koriste biroi su lično savjetovanje (svaki radni dan, po zakazivanju savjetovanja sa savjetodavcem), telefonski razgovor sa službenicima biroa i internet usluge.
Kombinacijom direktnih usluga ( tzv. licem u lice) koje zahtijevaju dosta vremena i ljudskih resursa i on line usluga osigurava se brža i bolja integracija nezaposlenih osoba na tržište rada, ali ujedno i štede javna sredstva i resursi službi za zapošljavanje. Da je razvoj online usluga u JSZZ u BiH poželjan i potreban ukazuju i zaključci druge Kolegijalne procjene koja je održana u Amsterdamu u sklopu redovnih sastanaka programa Evropske komisije međusobne podrške službi za zapošljavnje u EU (PES to PES Dialogue).
Domaćin sastanka je bila nizozemska služba za zapošljavanje, a prisustvovalo je ukupno 13 predstavnika JSZZ iz EU koji su razmijenili iskustva o trenutnim postignućima i implementaciji strategija pružanja kombinovanih usluga u svojim nacionalnim službama za zapošljavanje. Održana Kolegijalna procjena ukazuje na određeni porast interesa i stvarnu ekspanziju online usluga. Uočeno je da promjene u radu evropskih službi za zapošljavanje idu u nekoliko pravaca te je veliki broj JSZZ omogućio klijentima neke osnovne aktivnosti online, veća je interakcija JSZZ sa klijentima online i predstavljena je veća lepeza usluga pa su personaliziranijim online uslugama JSZZ su u mogućnosti da uvjere klijente u dobrobit korištenja digitalnih kanala.
Prije svega tu su novi načini kombinovanja različtith kanala kako bi se postiglo nesmetano pružanje usluga. Također, postoje inovacije koje koriste veliki broj podataka koje generišu online korisnici usluga dok neke JSZZ eksperimentišu sa novim uređajima, kao što su mobilne aplikacije koje automatski daju obavijesti nezaposlenima o sastancima i obavezama ili o sajmovima zapošljavanja.
Projekat zapošljavanja mladih u sklopu svojih aktivnosti na unapređenju usluga koje javne službe za zapošljavanje pružaju svojim klijentima razvio e-biro, moderni online alat koji je razvijen u skladu sa najnovijim trendovima u radu evropskih pa i svjetskih praksi u radu sa nezaposlenima. Iako se e-biro ne koristi u radu sa nezaposlenima, tenutno je aplikacija dostupna savjetodavcima u dva ogledna biroa koje je YEP uspostavio u Doboju i Novom Sarajevu, ali je namjera da se korištenje ovog alata proširi i na ostale službe u BiH-a putem ugrađivanja principa u IT sisteme koji se razvijaju za RS i FBiH.
Ostali resursni materijali:
– Web aplikacija e -biro je dostupna na adresi https://www.berzarada.ba.
– YEP dokument o e-birou, prvom e-alatu u službama za zapošljavanje u Bosni i Hercegovini je dostupan ovdje.
– Orginalni tekst kolegijalne procjene dostupan je na Engleskom jeziku ovdje.