NOVI SAD – Da bi privukli što više kandidata za poslove koji nisu mnogo cenjeni, poslodavci radnim mestima daju zvučna imena.
Tako je prodavac u kiosku postao menadžer prodajnog objekta; prodavac koji ide “od vrata do vrata” komercijalista na terenu; osoba koja dočekuje i brine o gostima na nekom događaju, umesto poslužitelja, postaje hostesa. Gledajući oglase, građani na prvi pogled ne znaju o kom zanimanju je reč.
Aleksandra Radin je ostala bez posla, pa je novi potražila u oglasima na internetu. Brojne oglase nije razumela.
– Pažnju mi je privukao oglas u kome se traži „menadžer prodajnog objekta“. U tekstu pisalo da je dužnost radnika komunikacija sa klijentima, davanje robe u zamenu za novac, redovan popis, unos robe u prodajni objekat, pa sam shvatila da je reč o običnom prodavcu u trafici, a ne nekom menadžeru – kaže Aleksandra.
Milan Krstonišić je video da u brojnim oglasima traže komercijalistu na terenu uz „mogućnost odlične zarade“. Znao je da je reč o nekoj vrsti prodaje, ali tek u razgovoru je saznao da će proizvode prodavati „od vrata do vrata“.
– To je poslodavac odmah mogao da napiše, a ne da mi na sastanku kaže da ću raditi po procentu bez fiksne plate. Mnogo je oglasa u kojima se nude, na prvi pogled, veoma dobri poslovi, a nije tako – kaže Krstonošić.
Tatjana Vidaković, sa sajta Infostud, kaže da poslodavcima sugerišu da budu što jasniji i da ne dovode kandidate u zabludu.
– Nekad se i mi nađemo u neugodnoj situaciji, jer kod nekih radnih mesta, naročito iz IT oblasti – kaže Vidaković.
Petar Dragićević iz Agencije “Agava” za posredovanje u zapošljavanju kaže da ponekad ne znaju o kom poslu je reč, ako poslodavac upotrebljava neobične termine.