„Studio GD48“ ambicioznog Sarajlije Elmira Krdževića se bavi pružanjem marketing usluga za mala i srednja preduzeža u Bosni i Hercegovini.
Marketing prodaje proizvod i daje mu vidljivost na tržištu, shvatio je Elmir i odlučio da u portfolio Studija GD48 uključi širok dijapazon usluga – razvoj marketing strategije kroz konsultantski rad, usluge brendinga, marketing istraživanja, produkcije marketing materijala za print i digitalno korištenje, kao i odabir i kreiranjem najefikasnijeg kanala komunikacije, specifično, za svakog klijenta.
Osim navedenog, tu su i usluge grafičkog i web dizajna, razvoj web aplikacija, fotografija i organizacija raznovrsnih događaja.
“Od malih nogu i ranog djetinjstva, imao sam želju da radim nešto kreativno, kako bih mogao izraziti sebe, al i promijeniti nešto i u društvu i u biznisu. Konkretne korake sam preduzeo prošle godine, kada sam uz jačanje preduzetničkih vještina kroz YEP Inkubator poslovnih ideja, oformio svoju ideju i na neki način kanalisao misli te registrovao firmu početkom decembra.”
Svoje ekonomsko obrazovanje Elmir je usmjerio na marketing, pa je otvaranje dizajn studija bio logičan naredni korak. Kroz dvanaestogodišnji angažman u nevladinom sektoru, Elmir je stekao iskustvo i certifikate iz oblasti komunikacija, te je zvanični trener komunikacijskih vještina. Kroz praksu i saradnju sa partnerima, shvatio je koliko je verbalna i pisana komunikacija bitna za posao.
“Kada marketinškoj agenciji dođe klijent sa zahtjevom za web stranicu, uglavnom ih ne pitaju zašto misle da im treba web stranica, nego će je jednostavno napraviti. Nekako sam stekao utisak da agencije ne daju dovoljno pažnje strateškom parametru u poslu. Nijedna agencija nije pokušala da identifikuje problem i adresira rješenja za te probleme i samim tim, ispuni određene ciljeve. Vidio sam prostor i pokrenuo svoj biznis kako bismo radili upravo to – da se fokusiramo na svakog klijenta individualno i da s njim razvijamo kompletnu strategiju i elemente koji rješavaju konretne poslovne probleme.”
Ovaj način poslovanja su prepoznali klijenti, dodaje Elmir.
“Jedan od klijenata je imao dobar sistem koji je ispunjavao poslovne ciljeve, ali su stalno kasnili za konkurencijom. Nakon analize poslovanja, ustanovili smo da će rastom konkurentskih firmi, njihov tržišni udio pasti za 40%. Uz preporuke koje smo predložili klijentu, krenuo je i postepen rast njegovog poslovanja.”
Svi saradnici i osobe koje rade za studio su iz Sarajeva, te prema Elmirovim riječima, postoji težnja da se zapošljavaju ljudi sa lokala, koji su dokazali kvalitet i posvećenost poslu i klijentima.
“Želim da pokažem da u poslu postoji i drugi način, da se klijent i izvođač radova mogu uzajamno poštovati, te da nije sve u kompromisu. Kompromis podrazumijeva da su svi nezadovoljni. Postoji način da se poredaju ciljevi da sve strane budu zadovoljne i da saradnja ne mora biti jednokratni projekat, već da se mogu ostvariti i prijateljstva i profesionalni odnosi koji traju i razvijaju se vremenom.”
Posao raste, a planovi i strategije se vremenom ostvaruju. Iako mlada firma, već broje zavidne klijente i korisnike usluga, s kojima ostvaruju dugoročnu saradnju.
“Cij studija GD48 je formiranje stalnih timova koji će raditi na kreativnim odjelima firme, te program brend ambasadora, koji će omogućiti klijentima da uđu u naš prodajni sistem i nastavljaju nuditi naše usluge. Tim ljudi koji trenutno radi za nas odudara od prosjeka i to je naša komparativna prednost. Razvijamo empatiju i svi ljudi koji rade na projektima, prihvataju te projekte kao lične i sve uspjehe kao lične uspjehe. Sa svakim klijentom radimo detaljno i sistematično, kako bismo napravili plan i postigli ciljeve koji će pomoći njima u daljem poslovanju. Taj specifičan odnos je najveća razlika između nas i ostalih ponuđača usluga iz ove djelatnosti”
Elmir je podijelio savjete mladim ljudima i naglasio da nema razloga da odlaze iz Bosne i Hercegovine jer postoje brojne prilike za svakoga od njih. Dovoljno je imati hrabrosti i pronaći prave partnere i podršku.
“U trenutnoj situaciji, pruža se sve više prilika za razvoj vještina pojedinaca i za pokretanje određenih vrsta biznisa. Svakome bih savjetovao da prvo pokuša krenuti tim putem i da pokuša uspjeti. Postoji jedna interesantna izreka, koje se uvijek sjetim i motiviše me da nastavim – prvi korak je najteži, svaki naredni je neophodan. Zaključno sa tim, svako ima mogućnost da pokuša, a vjerovatno i da uspije.”
Projekat zapošljavanja mladih (YEP) koji podržava Vlada Švicarske u partnerstvu sa više od 30 lokalnih zajednica (općine, gradovi i kantoni) razvio je program za razvoj poslovnih poduhvata pod nazivom YEP inkubator poslovnih ideja. U okviru YEP inkubatora poslovnih ideja je samo u 2018.godini pokrenuto preko 100 biznisa. Podršku mladim preduzetnicima nastavlja Investicijska fondacija IMPAKT.