Search

Двије кључне одлуке за наставак реформе Завода за запошљавање Републике Српске

Данас је на Палама одржан састанак са замјеницом директора Завода за запошљавање Републике Српске, гђом Горданом Латиновић, извршним директором Сектора за посредовање и активне мјере запошљавања гђом Снежаном Боровчанин, извршном директорицом Сектора за правне, опште и кадровске послове гђом Тањом Бандуком, те представником Сектора за информатику, анализу и информисање, са једне стране, те др. Ранком Маркушем, Венесом Омерхоџић и Енесом Калајцем, представницима Пројекта запошљавања младих са друге.

На састанку су донесене и формализоване двије кључне одлуке за наставак реформе Завода за запошљавање Републике Српске – о стављању у продукцију система за управљање документима (ДМС) од 3.јула 2017.године, и о усвајању Mетода и поступака рада у бироима које ступа на снагу 5.јула 2017. године, која подразумијева примјену нових метода рада са клијентима у свим бироима, за што су сви запосленици Завода претходно обучени и цертифицирани. 

Циљ увођења система за управљање документима јесте ефикаснији рад службеника Завода за запошљавање, те унапређења пружања услуга како незапосленим лицима тако и послодавцима путем брже реализације њихових захтјева, смањење поштанских трошкова који су јако високи, те потпуна заштита докумената од губитка или крађе. Како би се увео електронски систем управљања документима било је неопходно израдити детаљан каталог свих пословних процеса унутар Завода, извршити обуку ИТ особља Завода које ће бити задужено за одржавање свих функционалности система и обука тренера унутар Завода.

 

 Odluka 2 ZZZRS _001                                Odluka_ZZZRS 001

Методе и поступци рада у бироима представљају званични документ који описује  процес реформе завода кроз Реформски пакет, гдје је кључни акцент на савјетовању – индивидуалном и групном. До сада је измјењена систематизација, извршена Уводна обука особља, развијена инфраструктура на више локација, а тренутно се ради на развоју ИТ система који ће подржавати савјетодавни рад и систем за управљање учинцима. 

Tакођер, нове методе рада и пословни процеси ће добити адекватну ИТ инфраструктуру, при чему ће Пројекат YЕP најкасније до 31.7.2017. осигурати да сви бирои на располагању имају апликацију за савјетодавни рад, а како би се прије свега могло аутоматизовати заказивање термина за информативни семинар, савјетовање и остваривање права по основу незпапослености, као и да би се Индивидуални план запошљавања интегрисао кроз апликацију. 

Ове двије одлуке су формализација развоја два система на којима је Пројекат радио у посљедње двије године, али то не значи да је посао завршен. Прави посао заправо тек почиње, јер ће у периоду транзиције примјена нових метода рада и ДМС да буде јако пуно захтјевна, што ће узроковати потребу за техничком подршком. У коначници нема никакве дилеме да су данашње одлуке камен темељац једног новог и модерног Завода, спремног да се ухвати у коштац са економским изазовима који су испред Републике Српске и Босне и Херцеговине. 

 

Druge objave u kategoriji